Nu blev jag riktigt sur (2023)

Vaknade och min iPhone var helt död. Efter lite felsökning så löstes det hela med volym upp, volym mer och av/påknappen tills appleloggan syntes.
Händer lite titt som tätt att den fryser men aldrig att den varit helt död som nu.
Har iOS blivit buggigare eller är det hårdvaran som fallerar?

1 gillning

Intressant.

Jag vaknade också upp till exakt samma scenario och hann tänka mig en tripp till Apple store under dagen istället för att delta i den tråkig workshop som jag rest ner till Solna för.

Jag kör senaste betan

2 gillningar

Har en kollega som råkar ut för samma sak då och då, löser sig efter en omstart . Kan inte ha telefonen som väckning längre.
Hon har en 12a, kör inte beta.

1 gillning

Prova återställa annars kontakta Apple, ej normalt.

Samma där, återställ eller kontakta Apple.

Jag kör iOS 16.3.1 och iPhone 14 PRO.

Första gången den varit stendöd. Trodde först att jag inte hade laddaren i och att den dött av batteritorsk. Men efter att ha testat ett gäng laddare så blev en omstart räddningen.

Råkade ut för samma sak när jag var i Dubai för några veckor sedan. Det löste sig med en "hard reset". Innan dess har telefon sedan köp i oktober ibland inte vaknat när den skall användas. Tar typ 20 sekunder innan den reagerar och skärmen tänds. Detta har dock inte hänt sedan omstarten i Dubai. :crossed_fingers:t3:

1 gillning

Vad vinner man på att ha den överst på skärmen?

Sedan någon .-uppdatering av iOS16 fryser ibland appen hos mig. Senast FB och webbappen av Bubblan. Räcker med att stänga ned appen och starta igen.

Mer vant att klocka mm ligger där uppe och att söken hamnar bättre. Jag klickar mig aldrig in på startmenyn utan trycker på Windowsknappen och söker istället.

Jag är sur i dubbel bemärkelse. Sätet jag satte mig på i tunnelbanan var blött och luktar apa. Fick vända och är nu på väg hem för dusch och klädbyte. Skitmorgon.

3 gillningar

Jag använder mest PowerToys Run som jag har konfigurerad till Win + mellanslag.

1 gillning

Ändå skönt med en nyfixad blandare. :joy::joy:

2 gillningar

Har du senaste betan? Jag har märkt att den som kom förra veckan tappar mycket mer ström än tidigare. Både aw och ios.

1 gillning

nä kör inte beta längre , även fast man kan tro de för satan va de äter !!

Menyerna i de allra flesta programmen är i överkanten. Enligt mig är det då logiskt att ha startmenyn där också. Eftersom jag har "startmenyn" längs upp i OS X också så känner jag mig inte sugen på att bli tvingad att använda Windows default.

Har du dockan längst upp på skärmen i macOS? :thinking:

Dockan och menyfältet är två olika saker. Sedan så använder jag inte dockan i någon större utsträckning utan har den oftast dold, och öppnar program med sparka igång Spotligt med snabbkommando.

1 gillning

Tänker mer att Launchpad som ligger i dockan borde motsvara Start-menyn i Windows så jag såg inte logiken att lägga Start-menyn överst om du inte har samma i macOS.

Jag förstår din liknelse, men ag använder inte Launchpad öht. Är också relativt ny Macanvändare ( 1, 5 år) så jag har använt startmenyn längts upp i Windows betydligt längre än så.

1 gillning