Nu blev jag riktigt sur (2023)

Ska ta blodprov. Tar en nummerlapp och sätter mig bland 3 andra. Efter ett tag inser jag att det finns ingen personal här. Nu är vi ca 10 personer som väntar..:man_shrugging:

2 gillningar

Finns det någon dold kamera?

Hur länge sitter man här innan man anses korkad? :sunglasses:

Det tog en stund men sedan kom fyra avslappnade damer och trängde sig igenom folkhopen som om inget hade hänt och satte igång verksamheten.
Då var vi väl ca 22-25 pers. Det ledde till att de som kom på slutet inte såg biljettmaskinen medan de mer rutinerade kunderna(?) gick direkt fram och tog en biljett. Det skapade lite dålig stämning.

Körde upp till Piteå från Umeå för ett avbrott på tv, inget fel som jag kan åtgärda(strömavbrott). Tillbaka till kontoret i Umeå vid 14, tar en kaffe och en semla.
Mobilen ringer, avbrott i Örnsköldsvik, tv och bredband.
Ska köra tillbaka mot umeå nu, trött och less.
65 mil :sweat_smile:.

4 gillningar

Om du har öppen fiber så borde det finnas ett gäng att välja på. Sedan kan det vara värt att fundera på om du behöver ett företagsabonnemang. Skillnaden på mellan privat och företag brukar vara högre garanterad uppetid på företagsabonnemangen. En anledning till att de kostar mera.

Jag kan ju inte ha privatabonnemang på mitt aktiebolag som ska betala det. Det finns lite och välja på men en del av dessa är tyvärr inte så mycket billigare.

Kan du inte teckna det på dig själv och så får firman betala dig för ditt utlägg?

Fakturan ska vara utställd till firman så det är för lite pengar att spara.

C More har spammat mig hela januari om att mitt betalkort går ut i slutet av månaden. Nu skriver de att det går ut om ett par dagar.

Alla andra tjänster har förstått att ”VALID THRU 02/23” innebär att det är giltigt hela februari.

Det är svårt att registrera ett nytt kort redan nu när banken skickar ut det i mitten av februari.

1 gillning

Först ingen buss. Sedan en ersättningsbuss som fick något fel. Nu på t-bana som har fel. Måndag morgon..:face_with_symbols_over_mouth:

4 gillningar

Det är straffet för att du använder cemore :rofl: :rofl:

De har tyvärr rättigheterna till Serie A.

1 gillning


Kommunala tjänstemän och att se alla deras misslyckanden.
Det ser bättre ut än vad det är irl… i själva verket är alla containers skuggade från den sidan bilden är tagen ifrån…

Nån måste stå upp för kommunen då och då :sweat_smile: så jag kör på och upplyser att återvinningsstationerna sköts av FYI, dvs branschen ansvarar för återvinningen. Kommunerna har återvinningscentralerna.

3 gillningar

I det här fallet är det kommunen som anordnat uppställningsplatsen :wink:
Så det är mest troligt en dålig upphandling eller bara hjärnsläpp vid ritbordet :wink:

Jag har för övrigt full koll på FTi :nerd_face:

Telenor briljerar igen. Nu ska de uppgradera mitt TV paket med sportkanaler för en hundring extra i månaden. Det funkar inte för mig och för att nergradera till samma paket jag hade innan så måste jag sitta en timme i telefonkö då det bara går att uppgradera på nätet. Frågar den stackaren på kundtjänst om han tycker det är helt ok att de bara antar att jag vill uppgradera? Är det inte mera rimligt att man får ett brev där man har chans att uppgradera om man är intresserad? Och är det ok att jag ska sitta i denna telefonkö för att slippa detta? Nej detta borde inte vara lagligt men det är det säkert.

Tog även kontakt med de och undrade om jag var tvungen att säga upp mitt abonnemang för att få ny kunds rabatten under 12 månader, eller om jag bara kunde binda mig 12 månader på mitt befintliga.

Fick detta svar.

Tyvärr sitter man fast med Telenor i vår BRF, det funkar ju bra men deras policy är under all kritik.

Brottas själv med frågan om jag skall betala runt 300:- till Tele2 för kanaler som jag knappt tittar på. Tror det slutar med att jag säger upp det och nöjer mig med C-More och de kanaler de erbjuder under tv. Det HBO, Prime och sporadiskt abonnemang på diverse streaming får räcka.

Vi ser ju rätt så mycket på Telenor's utbud så vi behåller och jag orkar inte krångla med uppsägning för några hundringar. Jag var bara emot sättet de jobbar på att man fysiskt måste ringa de för att inte få ett större och dyrare paket man inte bett om. Jag antar att en viss procent av abonnenterna inte gör något utan bara betalar och det är väl anledningen till att de jobbar på det sätt de gör.

2 gillningar

Fast de brukar vara glada att bara ge nykundspriset för att slippa allt pappersarbete

1 gillning