Nu blev jag riktigt sur (2023)

Du bor väl i Umeå om jag minns rätt?
Umeå har väl haft en del problem genom åren med väldigt ”radikala” miljörörelser?

Japp. De brände bilar och slog nästan ihjäl en som grillade.

Men det var ju inte greenpeace.

Rätt kul att de har peace i "firmanamnet". :rofl::rofl:

2 gillningar

Den intressantaste frågan är ju om och när civil olydnad är acceptabel? Likaså om våld/väpnad kamp kan vara acceptabelt? Och till slut, om och när kan väpnad kamp som leder till offer bland oskyldiga vara acceptabelt?

Svaren på detta är renligt mig alltid situationsanpassat där syftet vägs mot skadorna som uppstår. Möjligheten till framgång vägs också in.
Väpnad kamp drev ANC och det anses idag i breda kretsar vara acceptabelt.

Norska motståndsmän sprängde en färja med tungvatten ombord utanför Rjukan i Norge under andra världskriget och 14 civila dog. Det är också en aktion som anses acceptabel trots att man visste att risken var stor för att civila norrmän skulle omkomma.

Är klimatkrisen så stor att en störning av en skidtävling kan anses acceptabel? Eller en störning i trafiken i Stockholm?

2 gillningar

:poop:

Får en BYD levererad från Helsingborg i morgon fm. Bring Your Dream – snödröm :slight_smile:

2 gillningar

Heter den bring? Jag trodde det var build ?

2 gillningar

Blir sur över otydlig kommunikation.
Över Stockholm ligger en orange varning från nu på morgonen(06:00) till imorgon kväll.

Det ligger också en gul varning från 12:00 idag(alltså senare) till imorgon kväll.

Just nu är det klarblå himmel och krispig kyla. Att det blir oväder tvivlar jag inte på. Men hur ska man tolka varningarna?


1 gillning

För att citera papphammar ”Sverige får väder” :sweat_smile:

1 gillning

Ja, lite otydligt, YR visar att det ska börja snöa vid 17 idag och pågå till 8 imorgon bitti.
-13 här just nu, så krispigt med sol. Väder blir det.

Bra poäng, slipper jag säga fel i videon!

Kunde blivit ett snyggt stenskott. :joy:

9 gillningar

Lagat en tand, det gick väl bra men jag avskyr att gå till tandläkaren och allt känns askonstigt med bedövning. :dizzy_face:
Blä.

7 gillningar

Fast hellre det än den olidliga smärtan utan!!

Otroligt. När jag gjorde lumpen så körde en valp rätt in i kanonröret på luftvärnspjäsen framför. Båda killarna kasta sig åt sidorna i hytten och hade mynningen mellan sig. Då båda klarade sig så var det snabbt till reservdelslager och byta ruta :slightly_smiling_face:

Hade inte ens ont! Visste inte att det var något hål ens.
Men det var väldigt litet enligt honom…

Att bussar inte kommer får man acceptera dagar som dessa då mänskligheten tappat förmågan att ploga vägar. Lite som visdomständerna, används de inte försvinner de.

Men att 2023 inte kunna informera om att en buss är inställd eller var den befinner sig är något som gör mig riktigt sur.

Buss nr två som inte dyker upp. På starthållplatsen.

Flesta bussar är inställda läste jag någonstans, men trodde du tog bilen en dag som denna?

1 gillning