Nu blev jag riktigt sur (2023)

Alltså moment 22!! Jag skulle logga in på mitt Samsung konto. (var många år sen sist, då jag inte ägt en Samsung produkt på länge).- De har slagit på tvåfakortsauktorisering, vilket är bra. Men smset går till ett gammalt nummer. Återställa numret går inte, då måste man vara
Inloggad med en Samsung telefon :rage:
Enda alternativet är att ringa support står det. Ringer dit, och svaret jag får från en ohjälpsam snubbe är att du får skapa ett nytt konto. Men vafan, jag vill ju använda min mail som är kopplat till det andra kontot. Jag har rätt lösenord dessutom.

Läser man support sidorna så ska man kontakta kundtjänst i sådana här ärende för att få hjälp,, men den infon har tydligen inte kundservice.... så jävla störiga

Tror @pao jobbar där.. fråga snällt. :slight_smile:

2 gillningar

:slight_smile: Det vore ju väldigt snällt om @pao kunde hjälpa mig med mitt problem. :slight_smile:
En försenad julklapp. :slight_smile:

1 gillning

Skapa ett nytt konto? Ibland hamnar man i moment 22 med grejer och får ge upp. :slight_smile:

1 gillning

Det var ju illa. Jag jobbar inte på något sätt med Samsung och har ju alltid haft en galaxy device i närheten. Men har du testat detta?

Jo, enkla lösningen, har samma adress till många konton, ville av den anledningen inte skapa nytt. jag har lösenord som är rätt och användarnamnet. Vet itne om det finns annat (typ gamla backuper eller nåt man skulle vilja rensa i så fall istället för att ha det flyttande i cyberspace.
Fick i alla fall lite hjälp nu. Jag behövde ett IMEI nummer på en gammal lur som varit inloggad på den en gång i tiden. Får se om de lyckas återställa. Annars är det inget mer med det än att skaffa nytt...

1 gillning

Yep varit där och snurrat rundor. Fick tala med en mer hjälpsam person nu som förklarade läget,. att det måste ha ett gammalt imei nummer och serienummer på en telefon som varit inloggad någon gång.
Det fick de så nu ska jag bara avvakta om de lyckas.. Annars skapar jag nytt konto.
Som tur är så hade jag kartongen kvar till en gammal Galaxy S7 Edge som var min senaste Samsung lur. :slight_smile:

1 gillning

Hoppas att det löser sig :blush:

Nu är batterihälsan nere på 91%, kan inte vara riktigt vettigt?
iPhone 13 mini från i februari 2022.

Det sjunker vanligtvis mest första året.

Min 13PRO inköpt Dec 2021 har 99% batterihälsa, laddar 100% varje dag

1 gillning

Klassiker när det kommer till mini-modellerna. Vi har flertalet användare på jobbet som har den modellen och har samma issue. Tror batteriet är för litet för den modellen för att orka driva alla interna prylar så det slits snabbare.

13 Pro inköpt november 2021 och har 87% batterihälsa, klarar knappt en hel dag längre :frowning:

Vad jobbigt ni har det. Aldrig hört en hört någon med en Androidtelefon oroa sig över hälsan på batteriet

Samsungs brann väl upp? :thinking:
Men är man androidanvändare kanske man inte oroar sig? :joy:

Det är väl gammalt och glömt nu, det nya är väl att batterier sväller i gamla telefoner.

Jag tar min telefon 100% kl 05:10 om jag inte laddar den på är jag på runt 40-50% vid kaffet kl 9. Inte tillräckligt med energi i min telefon för att den ska kunna explodera. :stuck_out_tongue:

3 gillningar

Har 12 PRO Max köpt 2020 november med 88%.
Klara mig bra med batteriet hela dagar. Dräneras fortare märker jag när jag är på ställen där det är dålig täckning.

Ska det se ut så här när man ställt ifrån sig bilen en timme?

7 gillningar

Och inomhus dessutom! Skamligt på min ära.

5 gillningar

Påminner lite om snobben