Nu blev jag riktigt sur (2022)

En av anledningarna till att blockera annonser.

1 gillning

Det kunde man ju tro men icke @Cribe Du ser att det står likadant på annonsen ovanför.

Blev plötsligt sur för att Apple inte erbjuder en tjänst som liknar Google Foto. Som det är nu betalar jag för både Google och Icloud och lägger manuellt över bilder från Google Foto till Bilder då och då. Surt. Dock så har jag i och för sig både hängsle och livrem. Så nu blev jag lite gladare ändå.

Vad i Google Photos är det du saknar i iCloud?

Hände igår men var för sur för att skriva då. Ena globalkniven hade på något sätt hamnat snett i översta lådan i köket och borrat in sig i lådan så den inte gick att öppna. Höll på och pillade i säkert två timmar och sen gav jag upp. Så tog en hammare och tänkte att jag får ha sönder lådan för den går inte att öppna. Bände som tusan och sen small det till och kniven lossnade. Ut kom en bananformad globalkniv med trasig udd.


Fy fan, styrkekramar.

Icloud vill synka en jäkla massa bilder till min iPhone, som tar massor av plats, även om jag väljer optimerad lagring. När jag senast testade men stängde av funktionen så förblev utrymmet upptaget och rensades aldrig. Google Foto tar bara en bråkdel så mycket plats.

Ah yep, det fungerar förkastligt med optimerad lagring.

1 gillning

Jag måste kolla på min iPad men 38.000 bilder/filmer tar upp 56GB på telefonen och 264 GB på molnet. Men jag har för mig att iPaden använder mycket mindre utrymme för samma bildbibliotek.

En fråga: Stängde du av lagring på telefonen och utrymmet rensades inte?

Svar, ja.

Google Foto upptar 353 MB på min iPhone och jag har tillgång till alla bilder, ca 65 GB.

”Triage” i Sverige 2021:

Personer som behöver vård väljs bort till förmån för personer som behöver vård ännu mer. Samtidigt tänder vi lite rökelse åt Självläkandets gud.

Har du inget knivblock i lådan?

Jo, men jag gissar att äldsta dottern har lattja lite i lådan :slight_smile:

Triage är väl just det, att välja ut vilka som behöver vård först. Oavsett om det är nu eller förr.

Det blir alltid jobbigt när gapet mellan behov och resurser är för stort

Hade inte du bara en dotter?

Vad jag vet iaf!

Eller dricker grabben Nocco? :joy:

Ja, hur så, blev jag mindre sur tack vare denna mansplaining? :wink:

Bra… dags att köpa riktig kniv nu.

allt händer av en anledning :heart: