Nu blev jag riktigt sur (2022)

Apropå telefonabonnemang och säljare. Inte har det ringt upp någon från Comviq trots att tre olika personer lovade att det skulle ske, den sista efter ett visst tjat, då de inte klarar av att hantera när de själva fuckat upp… :slight_smile: Nä, blir till att säga upp abonnemanget nu när bindningen går ut, gå till ett billigare så länge och vänta till nästa iPhone. Var ju inte så att vi *“måste” ha nya 13. hade bara varit trevligt att ha en till telefon i omlopp i familjen.

Ja i torsdags ringer en Telia säljare och vill sälja tv till mig för att de nu “digitaliserar” mitt område… Tjena, vi har haft tv via fiber sen 2008 i området. (och haft Telia sedan dess)
Trots att jag säger att jag inte tittar på tv och säger at tjag t o m har sagt upp all tv för att jag inte ens tycker det är värt att betla 50 kr för svt och tv4v linjärtv., så blir man ej av med personen. Eftersom han tyckte jag ändå har HBO, så ska jag ju självklart ersätta det med detta abonnemang för 299 i månaden. med massa skit vi aldrig ser på?

Oj vi kunde ju se SVT play osv via deras box!! fantastiskt!!! Har kunnat göra det hur länge som helst. dessutom kör jag jag Apple tv säger jag. Men , vi digitaliserar, du får jättebra kvalité jämfört med tv antenn säger han då. Men jag har ju allt digitalt via er box redan om jag skulle vilja säger jag. och så vidare så snurrar det runt tills jag till slut får personen att inse att jag inte är intresserad, :man_shrugging: :grin:

. Men Netflix och Disney plus då det ingår ju Nä, men massa kanaler, det blir billigare för mig… Nej det blir det inte.

Lite olika priser. När jag kollade min adress fick jag detta resultat.

Mitt dyra fd ComHem-bredband går ut i november så nu har jag iTux.se som startsida :slight_smile:

Flummig sida. Min adress funkade inte så jag testade kom med i nätet men sen kom man inte vidare. Om det betyder att jag inte kan komma med i nätet vet jag inte men som sagt det tog stopp där. Har Telia öppen fiber så det kanske bara fungerar med de operatörer Telia godkänt.

7 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Svenskt skogsbruk

Dotter ringde och var helt förtvivlad.
Hon har varit i London några dagar och ska åka till Sverige idag
Vid incheckning säger personalen att hon inte gjort sitt 2day PCR test. Hon visar papper på att hon har det men personalen säger det är en böter på £2000 och 10 dagar i karantän för h9n missade med en dag
Hennes flyg skulle landa 23:00 men landade 02:30 så hon flyttade 2day PCR test med en dag. Men det sket personalen i.

Jag ringer stations chefen för vårt flygbolag som knallar över till British Airways stationschef och de reder ut det. (Hörde hur han sa fula ord)

MEN… Det ska vara fan att man måste känna personer för att få rätt i dessa saker.

9 gillningar

Hur skulle dessa “barn” klara sig utan pappa? :joy::joy:

Skönt att det fixade sig, regler är ju ett elände ibland. Detta är en av anledningarna till att jag väntar ett tag till med utlandsvistelser. Jag har inte tid att riskera karantän så det är enklast att stanna hemma tills resesituationen är mera normal.

2 gillningar

Otyg med alla dessa olika regler, som i sig kan vara allt från helt verkningslösa till mycket effektiva. Tänkte de alltså sätta henne karantän i London även om hon var på väg ut ur landet? Jag inser att de tänker på de övriga passagerarna, men det var väldigt nitiskt.

1 gillning

man slutar aldrig vara förälder

1 gillning

yepp… på hotell som de inte kontrollerar och får betala för själv.
Så… igen som kollar att du faktiskt sitter på ditt rum i 10dagar.

Passa dig :sweat_smile:

2 gillningar

Nu är det för sent att köpa julmust ändå. Det skulle man ha gjort i mitten av september senast.

Då köper jag istället Jula Must på Jula… :slight_smile:

Har för övrigt svårt för människor som skriver ”dom” i stället för ”de” eller ”dem” i samma mening som ”imbecilla”.

Med tanke på att han som skrev det har skrivit ett antal böcker så får man se det som oförlåtligt :sweat_smile:

Kanske inte sur men det var ju lite synd att jag missade ansöka om kickback på 3000 kronor för mitt köp av Sony A7R IV :slight_smile:

Sista ansökningsdag 30 september. Men man var tvungen att vänta i en månad efter att man köpte den för att ansöka. Sneaky :slight_smile:

2 gillningar

Bara att tappa den i golvet så får du en ny istället,.:joy::joy:

Haha, ja det äventyret kostade 10 000 kronor :slight_smile:

Inte sur kanske, men lite putt. Spotify stödjer inte längre “unlimited”-prenumerationen. :man_shrugging: Kostade 49 kr/mån. “Unlimited” gav reklamfritt på “desktop”, vilket är där jag använder Spotify (och till 98% på jobbet).

Företag som försöker sno ladda hem-knappen må brinna i helvetet.

Skall vi tävla vem som kan hitta den korrekta nerladdningsknappen först?