Nu blev jag riktigt sur (2022)

Tack för erbjudandet. Jag avvaktar dock en stund

Avtalet som sådant var bra. Det är bara inkopplingen som verkar fucka upp

Dessutom så har mitt esim till klockan försvunnit. Att det försvann beror iofs på att det blev strul med överföringen till nya telefonen. Men att det tar Telia över en vecka att fixa känns mindre optimalt.

De ringer inte från Telenor, de är ombud. Enklast är att be de ta fram ditt avtal eller senaste faktura vilket de inte har tillgång till. Vad det gäller avtal i allmänhet så får ju sällan en befintlig kund någon bättre deal utan anledning, bindningstid brukar ju vara det som gäller. Annars får man säga upp avtalet och bli ny kund vilket brukar vara lite bökigt. Vad det gäller Telenor så har jag varit kund där sedan tidigt 90 tal och fått ett par bra deals under denna tid, då har det kommit ett SMS med en länk till deras hemsida med dealen. De har aldrig ringt upp och försökt få mig att ändra avtal. Senast var nu för några månader sedan då jag fick en bra deal. Företags abonnemang obegränsad surf, 100GB surf i EU, 5G för 349:- + moms, 24 mån bindning. Jag hade 50GB surf tidigare för 499:- + moms så det blev riktigt bra anser jag.

Så ibland blir det bra, men det kan strula rejält också om det vill sig illa. Men som tidigare sagts, detta gäller alla bolagen då de är av samma skrot och korn. De visar vad de går för när uppkomna problem behöver lösas, annars rullar allt på som vanligt.

3 gillningar

Jo det är jag med på att de är ombud. Men tycker ändå nånstans att de borde kunna ha koll på vilka som är kunder i alla fall.

Har haft Telenor på mobilsidan i över 20år också så har samma som dig där, ibland har de gjort om, oftast har det ju då blivit lite dyrare. Men ringde in senast de höjde för de höjde ganska mycket, då fick jag till en bra deal som faktiskt ligger kvar än. Även om jag fått ringa in och få rabatterna aktiverade igen vid 2 tillfällen. Men det var aldrig några problem.

Så nu betalar jag 870kr i månaden för obegränsad surf för 4 användare, 1 surfkort och E-sim till klockan, vilket är bra pris tycker jag! Förutsätter dock att jag är kund på bredbandet också, där är priset inte riktigt lika bra! Men får va så, orkar fan inte krångla! :yum:

2 gillningar

Borde kunna fixa esim på 30 sekunder åt dig… :roll_eyes:

Sorry :neutral_face::sweat_smile:

Ok, du är undantaget då. Telenorsäljarna och elförsäljarna som ringer mig har alltid dåliga erbjudanden.
Kanske är för att jag är up to date och byter ofta till något bättre/billigare på eget bevåg.

1 gillning

Bredband 2 är ju helt hopplösa. De har/hade i system att höja priset en kort period (och skyllde alltid på höjda avgifter i stadsnätet). Befintliga kunders priser justerades automatiskt. När de sedan sänkte priset igen justerades inte priserna för befintliga kunder nedåt automatiskt.

Har de senaste åren haft Bahnhof och misstänker att de nu börjat med samma fulspel även de…

1 gillning

Ja ibland är det tryggast att hålla sig till en stabil leverantör än att fiska runt för att spara några kronor. Jag glömde att tillägga att jag har ju även ett data sim (tidigare tvillingkort) till mitt abonnemang också som ingår.

Har även Telenor hemma men då har vi en bra deal i vår BRF 250/100 bredband för 130:- inkl moms i mån & sen har vi Tv Stor med HBO Nordic för 399:- inkl moms så det får man vara nöjd med.

3 gillningar

Jo men så är det ju, det funkar bra och rullar på. Även om jag vart heligt förbannad ett par gånger under resans gång när de tagit bort rabatter utan att säga något, men eftersom de alltid lagt tillbaks de utan snack så får det väl va. Senast sa de att de bara kan lägga rabatterna ett år, så jag får ringa in igen då.

Då har du ju fått till ett riktigt schysst pris på företagsabonnemanget, brukar ju va hutlöst dyrt annars tycker jag! :grinning:

1 gillning

Det är ju så det fungerar i allmänhet, @Curiosity jobbar på ett annat sätt som jag nog vill påstå gör honom unik. Han brinner för sina kunder, det gör inte den “normala” säljaren i denna bransch. Så förvänta inte dig @Curiosity service om du inte kontaktar honom själv. :joy:

2 gillningar

Jag tror de har tänkt om nu på företag, bättre att behålla kunden än att dessa lågprisleverantörer tar över företagskunderna. Tidigare var det hutlösa priser men bättre linor och service men idag är nog servicen densamma vad det gäller privat kontra företag känns det som.

1 gillning

När det gäller tex bredband gäller det att använda deras system till sin fördel utan att byta leverantör. Tex man säger upp och väntar på erbjudandet som kommer och återgår då till lägre kostnad

Men tycker fortfarande att det är fel att trogna kunder betalar för nya kunders rabatt

Mobiler och kombo abonnemang är dock en annan femma

Japp samma med bredband som typ Viaplay abonnemang och liknande som endast vänder sig till nya kunder med sina erbjudande. Man kan ju tycka de som varit med från början och hjälpt till med att bygga upp företaget borde premieras. Men så funkar det tyvärr inte.

Apropå larm. Vad är rimligt att betala för en dörrdetektor en kamera och 2 rökdetektorer. Har Sector och tycker att 448:- i månaden är dyrt.

Ring Sector och säg att du är missnöjd. Dom sänker priset för dig. Betalade liknande som dig men nu bara 300:-:+1:t3:

Vi har Securitas, grundlarmet är en dörrkontakt, en rörelsedetektor med kamera & en rökdetektor, betalar 259:- i månaden. Sen har vi köpt till en rörelsedetektor & en vattendetektor.

Det låter mycket. Just larmbolag index uppräknar varje år tills man ringer och vill byta då sänker de kostnaden. Jag har Sector och har 3 brand och 3 kameror 1 magnet och nyckelservice, betalar lite mindre än du. Jag gillar Sector de premierar trogna kunder när man pratar med dem eller konkurrensutsätter dem. Tex när vi gick till kameror då sänktes avgiften och installation med utrustning ingick. Men ungefär vart 3e år behöver man ringa och förhandla :slightly_smiling_face:

Sedan en annan sak som gör en sur det är att man förhandlar bort månadsavgift på elbolag för den är bara trams. Men elbolaget (kvittar vilket) smyg återinför den var 6e månad så då måste man ringa så plockas den bort igen :slightly_smiling_face:

Är du inte bunden tror jag de har kvar erbjudandet på 299kr för 1000mbit.

https://www.telenor.se/handla/bredband/

1 gillning

Snyggt! Det där ska jag absolut kolla på! Har 500mbit för 499 idag, så det där hade vart toppen!

Tack för tipset!

1 gillning