Nu blev jag riktigt sur (2022)

Om man undrar varför det aldrig blir ett nytt forum där…

4 gillningar

Hur fan lyckas du varje gång? Finns det ingen bulletproof optik att skaffa?

Hehe, måste skaffa nd-filter eller något och sätta framför när dessa två är lagade :slight_smile:

1 gillning

Om @Esse spelade hockey skulle han vara en av de få spelare som lyckas krossa plexiglaset.

4 gillningar

Sitter på ett digitalt möte. Förra veckan träffade jag en person som också deltar. ”Vi se i Italien nästa vecka då?” sa han.

Jag hade helt missat att det var ett fysiskt möte och sitter nu till dubbel frustration som den enda på länk…:rage:

Men vad är väl ett möte i Italien jämfört med att köra ytterligare ett möte i Teams…? :man_shrugging:

6 gillningar

Du kan ta en macka med Kalles kaviar efteråt. Det blir inte lika enkelt för Italienresenärerna.

1 gillning

Okej.

Kompis, ta Covid-diskussionerna i Covid-tråden :slight_smile:

Det har jag lyckats med med mina 60kg och slagskott. Mer troligt att @Esse är en av få som lyckas krossa sargen! :joy::man_shrugging:t3:

I tisdags kom jag på att det kanske vore en bra idé att logga in på mitt elbolag, Fortum, och se vad man kan förstå om sitt elabonnemang. Jag är riktigt dålig på att ha koll på just elen.

Dock så hamnade jag i förmaket till helvetet när jag skulle logga in, registrera mig, logga in, fel abonnemang, gör om allt, ditt konto är spärrat etc. När jag väl var inne så hade tiden sprungit ifrån mig. Tänkte att det där får jag ta tag i när jag får tid nästa gång. Förra gången jag gjorde motsvarande resa var juli 2020. Då lyckades jag inte heller…

I onsdags, dagen efter, ringer en trevlig säljare från Fortum och har än den ene och än den andre idén om om helt fantastiska lösningar för mig. Det lät som om jag kan få betalt eller i alla fall nästan gratis el resten av livet samt en dödsfallförsäkring om jag kallnar i samband med en elolycka… Nja, det sista kanske inte heller var korrekt. Ja, inte det andra heller… Men försäljaren ringade ändå in exakt det jag hade funderat på, så det kändes lovande. Under tiden jag försöker säga att då han ringt spontant måste jag be honom återkomma då min arbetsgivare avkräver lite arbete då och då. Under tiden jag försöker be honom höra av sig senare presenterar han ett oemotståndligt erbjudande. Bara till mig. Jag får då med viss tydlighet be honom ringa senare eller mejla för nu måste jag jobba. Då blir han skitsur. Vänder på en femöring och blir kort i tonen och otrevlig. Jag upprepar att han gärna får ringa en annan tid eller mejla. Han svarade bara “ja, tack hej”… Har han hört av sig…? :rage:

Visst blir man trött på folk ibland?

3 gillningar

Erbjudanden på telefon är aldrig bra, gammalt djungelordspråk

3 gillningar

Vissa säljare ger sig aldrig. Har backat ut från uppfarten med larmförsäljare som fortsatte försöka övertyga mig medan jag satt i bilen. Sedan ringde en kvinna för några år sedan till mitt företag. Hon var helt suverän och det var nära jag köpte allt hon erbjöd :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Har du firman på Malmskillnadsgatan? :joy::joy:

Telia när det gäller att koppla in nya tjänster.

Jag blev övertygad om att byta till Telia bredband i somras

Fick 500 mbit för samma pris som 100 (i ett år) samt att jag fick mitt tv paket 200kr billigare. Tricket var att min fru tar över allt

Det skulle börja från 1/10

Nu har jag följande läge.

Min fru har fått ny router och tv-box (som jag inte bryr mig om eftersom jag har mesh router)

Men hon har inte fått abbonemangen…

Jag har kvar mitt TV abonnemang. Beställning pågår med leverans 29/9 så inga ändringar kan göras…

Inget abonnemang på min förra Internetleverantör…

Men allt fungerar precis som vanligt.

Jag vet inte hur och var jag ska gräla. Speciellt eftersom ingen av oss har några fakturor som ska betalas…

Skicka PM till mig med fruns personnummer så tittar jag på det när jag är på kontoret!

Håller inte med. Jag pratar med många kunder som har 10 år gamla Telia avtal och säger hånfullt “Näää du jag har så bra avtal och det du säger är bara ljug!” Och sen lägger på.

Eller ber en maila och ringa upp vid annan tid för att sen spärra mitt nummer.

T.om. när vi skickar ett digitalt Telia avtal för signering så öppnar folk inte ens och tittar på det även när de själv bett om det.

1 gillning

Just bredband är ju något som man skall säga upp en gång om året. Jag hade Bredband2 i många år, frågade då vad jag som trogen kund skulle betala för 250mbit. De kom med listpris vilket de har all rätt att göra. Bytte då till Telenor som hade ett kanon erbjudande. Efter jag sagt upp Bredband 2 så haglade erbjudande om halva priset och en massa andra saker. Sådant blir jag förbannad över då de uppenbarligen lurar sina kunder med högt pris som sedan utan problem kan halveras. Är nu en mycket nöjd Telenor kund men kommer att förhandla om en gång per år.

Förutom bredband så är ju larm och försäkringar (utom barnens, flytta aldrig dem) något att förhandla en gång om året då dessa branscher låter trogna kunder subventionera nya kunder

2 gillningar

När vi bytte till Telia så tog det över en månad från inkopplingsdatumet att få bredbandet aktiverat. Svaret vi fick var att de började jobba med inkopplingen först på det datumet och just då var det 28 arbetsdagar kö för att få det gjort. Har aldrig hört nåt så dumt. Det de erbjöd var mobilt bredband till att det fasta var inkopplat. De hörde inte ens av sig när det väl var inkopplat, det märkte vi av en slump.
Så snart vi kunde bytte vi tillbaka till Bahnhof igen, som kopplade in helt sömlöst. Aldrig mer Telia.

1 gillning

Haha, hade en liten rolig grej häromdagen gällande det där.

Ringde en säljare från Telenor gällande bredband, öppnade glatt samtalet med att jag skulle få ta del av en prissänkning. Jag brukar oftast lyssna på vad de har att erbjuda i alla fall, så vi snackade vidare. Fick frågan vad jag hade för leverantör idag, Telenor sa jag. Ja men va bra, hur är det med tv och mobil? Samma där, Telenor också.

Ja men då har du ju redan allt, då kan jag inte hjälpa dig med så mycket! Då frågade jag om det bara är nya kunder som får bättre pris? Vi befintliga kan gott betala lite mer?

Då blev han lite ställd, nej det var inte det jag sa tyckte han, men jag påpekade att han öppnade samtalet med att säga att jag skulle få sänkt pris.

Då sa han bara att han inte kan göra något med befintliga, men jag kunde ju gärna ringa kundtjänst och förhandla mitt pris.

Så jo, du har nog helt rätt i det du säger, som ny kund har man allra enklast att få ett bra pris!

Kan ju och förundras över att om man nu ringer från Telenor, måste man väl kunna se om den man ringer redan är kund, men det kanske inte funkar så, har du koll @Curiosity ?

1 gillning

Jag blev inte direkt mer lugn av det där :slight_smile:

Nåväl. Än så länge funkar allt som tidigare men jag kommer byta tillbaka till bredband2 när allt detta är över