Nu blev jag riktigt sur (2022)

Och du är säker på att du tagit bort betaprofilen på iPad och inte fått en ny beta?

Hmm, nästan… får kolla.

Hittar inget certifikat. De brukar ligga långt ned under Allmänt, eller hur?

Du kan se iPadOS-version under Inställningar → Allmänt → Om annars.

15 står det där, inte 15.1 eller något annat.

Senaste ickebeta ska vara 15.0 (19A346). Klicka på 15.0 för att se byggenummer.

Jag har 19A344

Det är RC-versionen som kom veckan före de släppte publikt. Om du söker efter uppdateringar bör du få en ny iPadOS 15.

Nu när jag klickar runt så dök en uppdatering upp om iOS 15. Den låg inte där innan, trodde därför RC blev den första publika.

1 gillning

Har 2 Aqara sensorer som dött helt efter några månaders användning. En vattenläckage sensor och en temp sensor. Har provat byta batterier men spelar ingen roll. Någon annan som upplevt samma?

Lyssnade på Dystopia avsnittet nyligen som handlade om Incels… nästan samma tankeidér som talibarner mm där den stora starka mannen ska bestämma och kvinnor ska underkasta sig…

1 gillning

Så trött på att alltid ha att göra med imbeciller på kundtjänst. Sent omsider tänkte vi att vi kör väl en Iphone13, då fruns abonnemang ändå går ut. Hon försökte beställa en i torsdags medan det var förbokningserbjudande. GIck inte att fixa online, så hon ringer in. och vill beställa. (mer än 30 agar kvar på bindningen) men det ska de lösa. Tjejen får problem med ordern. och vi säger att vi vill ha telefonen för imorgon blir det nog dyrare.
Ok, hon lyckas som sagt inte. Så hon säger att en mer senior person får ringa oss morgonen därpå för att fixa.
Ingen ringer på fredag, igår ringde en person. Samma som vi pratade med i torsdags tror jag det var. Då gock det att beställa. O vad bra. Men nu vill hon at vill ska betala dagens pris på abonnemanget som kostar mer. givetvis vill vi ha priset från i torsdags. Ok, det gick inte, då säger vi väl upp abonnemanget då då…
Hon skulle koppla os vidare. Samtalet bryts.
Nästa vi pratar med samma visa, trots att vi säger att det inte är lönt att vi pratar med dig för vi behöver en som har lite befogenhet. Men nä… jag kan hjälpa dig . klämkäck… Samma visa där… Oj, ja gkanitne ändra pris, du får prata med en mer senior… Jag kan be nån att ringa… innand e är klara bryts samtalet…
Pratar med upp en tredje gång… (2 timmars köande sammanlagt, återigen vill inte lyssna, men jag fixar detta. säger hen… och sen nä… Och den sista kunde inte göra något alsl, inte be någon att ringa upp som har lite befogenheter utan bara rabblar samma sak om o om igen.

Trött på såna som inte kan lyssna och göra något annat som står på ett manuskript…

Vilket bolag?

Comviq… I

Hade Tre innan, de var lika dåliga på det där

Damit, nu rök reservobjektivet också. Inte helt säker på vad som hände denna gången dock!

2 gillningar

Peter!!!

1 gillning

För i hela helvetet!

1 gillning

Kostar bara 9000 kronor att laga !

99mac betalar?