Nu blev jag riktigt sur (2022)

Moderna extraljus.

1 gillning

Fan vad surt. :rage:
Råkade ut för samma sak för några år sedan i Östersund. Även där hade de varit fräcka. Jag hade parkerat ut mot en vältrafikerad gata så den som snodde den satt helt öppet och skruvade av den. Skedde vid åttatiden på kvällen på vintern så det var visserligen mörkt men ändå. Trottoaren var en meter bort.

1 gillning

Fick grillen snodd på parkeringen utanför Knallerian i Borås för ett antal år sedan

Det var inte så bra att det var en engångsgrill och du skulle ändå slänga den efter maten?

Inte visste jag att du var en Hip Hoppare. :joy::joy::joy:

Hehe tyvärr inte. En grill till en S60

Jag och @Hakan_Ander

1 gillning

Vad är det för skitsnack, står det verkligen så i ditt försäkringsavtal? Aldrig hört talas om att man måste stå i garage, gäller väl endast veteran & specialbilar.

Har inte läst avtalet än men enligt hon som tog mitt samtal så var de lite ”skyll dig själv” eftersom jag inte parkerade i garaget när jag har ett att parkera i.

Isåfall har du nog uppgett garageplats när du tecknade försäkringen = lägre pris

1 gillning

Tyvärr vet man ju inte hur bra bolaget är förrän man behöver det.

@mrkhaglund det där skulle jag kolla upp om jag var som du. Har du inte tecknat en försäkring med ett tillägg om garage för att få ned premien undrar jag om de verkligen har rätt.

När EON aviserar 5 dagar innan att de ska slå av strömmen på jobbet 11-16. Fan imorgon får jag börja 4 om jag ska hinna med allt. Det mest irriterande är ju att detta är ett planerat jobb som de säkert har vetat om i 3 månader att de ska göra imorgon. De gör så varje gång och jag fattar inte varför. Då hade jag ju kunnat tagit en semesterdag istället.

Alltså, va det fler en jag som såg på ”Svenska incels” (kalla fakta TV4). Wtf vilka idioter :face_with_symbols_over_mouth:

Det suger ju såklart, det är jag helt med på och Eon har ju vetat att det skall utföras, men jobbet planeras och utförs av en entreprenör och där finns inga 3 månaders framförhållning! :yum:

Nu är det kanske lite försent inför imorgon och jag kan ju inte lova att det går såklart, men du borde kunna ringa in när du får avsieringen och säga att du har en verksamhet som är beroende av el. Lite beroende på vad för arbete som skall utföras kan de antingen köra elverk eller ta avbrottet utanför arbetstid. Kanske kan funka! :grinning:

Riktigt sjukt.

Jag har provat ringa de tidigare då vi hade luftledningar och massor med planerade avbrott. Var även i kontakt med jurister på den tideen. Tyvärr var svaret att de har rätten på sin sida då det inte finns några krav eller riktlinjer på avisering. Tycker bara det är dåligt då mindre företag och arbetsgivare drabbas hårt då de måste avlöna sina anställda som inte kan genomföra sitt jobb. Jag själv drabbas inte så hårt mer än att jag få ta lite av min fritid i anspråk för att fullfölja det jag lovat mina kunder.

2 gillningar

Ja då är det ju inte mycket mer att hämta där.

Är i branschen, även om det var ett par år sen nu jag var involverad i avbrottsplanering, men vet att vi fick köra en del avbrott utanför arbetstid på grund av verksamheter som vi inte fick bryta för. Bland annat en bilverkstad vet jag att vi fick planera in avbrott utanför deras arbetstid.

Men jag håller helt med om att det är kasst för mindre företag som drabbas.

1 gillning

Kom ut en svensk bok nyligen om Incels som jag inte läst men hört en lång intervju med författaren.
Sjukt men också fascinerande hur det uppstått en community mellan dessa män på internet.

Jag tror man ska ha riktigt goda skäl om man ska få dessa stora bolag till att ändra sina planer för att det ska passa. Men som sagt en lite bättre smidighet hade ju varit att föredra.