Nu blev jag riktigt sur (2022)

Hudson River med Kapten Sully var väl en bra krasch?

1 gillning

Ok då, den kan undantas.
Denzel gjorde väl också något bra i en film, packad och hög…

Surt som fan, men tur i oturen så hamnade hon inte hos kronofogden. Sånt kan verkligen ställa till det. Allt från hyreskontrakt till att ta lån. Stalltipset är att alltid begära eftersändning av sin post om man är borta en längre tid.

funkar det till utomlands?

image

Hon får ringa, men givetvis kan hon ju eftersända sin post till dig som bor i Sverige.

bor inte i sverige.

Okej, men någon hon litar på och kan öppna hennes post. Men ananrs så är det bara at tbe henne ringa numret och beställa eftersändning utomlands.

hon ringde och frågade men nej går inte få eftersändning till oss.
Blir att hon får be en kompis kolla posten. Hon håller nu på att setill så allt kommer på efaktura eller autogiro.

Inget nytt under solen. Det är alltid dyrare att vara fattig (eller av andra orsaker få problem med betalningarna).

Den kombimaskinen vi har tumlar inte. Utan den värmer tvätten. Det finns alltså inget filter att gör rent efteråt. Vi köpte en kombimaskin för att vi sällan torktumlare. Skönt med bara en maskin.

Köpte ny fin 75" Philips TV i mellandagarna. Har fungerar felfritt i nästan 3 veckor. Idag är den helt död. Allt annat i samma uttag fungerar (Xbox, soundbar) har testat göra ström och kabelfri i 60 minuter. Testat utan fjärr, testat fjärren, testat annat vägguttag, testa annan kabel. Mätt upp uttaget 230v. Den är död!

Det som gör mig sur som fan bara att tänka på är att hur i helvete går det till med garanti på ett sånt monster?? Måste ju hyra släp för att köra och hur går det till utan låda. Ska ringa Webhallen eller Philips imorrn så får vi se men känns som jag kommer bli ännu mer sur än nu. Haha fan också jag som var så satans nöjd med TVn.

Jag har haft fel på min Philips tv nyligen, köpte den på webhallen för ca 1.5år sen.
Anmälde felet hos philips då webhallen hänvisade mig dit. Det har gått några veckor nu, pga av helgerna, men nu är det klart att dom kommer hit och byter ut tvn åt mig.

Så kontakta först webhallen och se vad dom säger. Jättetråkigt att tvn är helt död men de kommer lösa sig :slight_smile:

1 gillning

Okej det lät ju ändå lite lugnande, tack. Jag får sova på saken och ringa dem imorgon. Min upplevelse av Webhallen och även Philips har varit bra annars vi hoppas de fortsätter.

1 gillning

Arg och arg,Lite irriterad.
Jävla UPS. Här får man SMS från dem från någon dag sedan och ska välja om det ska levereras hem eller till ombud. Jag väljer hemleverans. Får ett sms att det kommer idag mellan 12-15. Jag har varit hemma hela tiden, fönster ut mot gatan…

Nu fick jag ett mail att mitt paket är hos ombud … wtf? :zipper_mouth_face:

1 gillning

klassiker… Galet irriterande

Känns som om många kör den taktiken idag. Postnord meddelar i appen 15:01 att det blir nästa vardag. Intressant när de vetat det hela dagen. :unamused:

Skulle svara på ett mejl via iPhone. Egentligen var svaret enkelt men jag skrev ett otroligt avancerat och genomtänkt(enligt mig😎) svar. Men kände att jag inte fick till slutet. Valde då att klippa ut den ”onödiga” delen och skicka det enkla svaret för att inte fördröja processen.

Tänkte att jag skickar det smarta i ett separat svar. Men innan jag hann göra det det dök en annan fråga upp. Då klipper jag ut en del i ett dokument… Och direkt insåg jag frågan, raderade jag mitt tidigare urklipp?

Visst är det så, i iPhone finns bara ett(1) urklipp sparat…? Jag är dj_vligt sur nu…:face_with_symbols_over_mouth:. Eller finns det en räddning…?

Förra helgen var det inte temperaturer som på antarktis så jag ställde ut massa öl på balkongen för kylning, glömde bort fanskapen och kom på att de existerade nu. Nu har jag 10 liter ölglass och alla kapsyler har flugit av haha.

3 gillningar

Det kallas alkoholmissbruk. :joy::joy:

2 gillningar

Vinterversionen av att vaska en flaska bubbel på sensommarkvällen på stureplan?

3 gillningar