Nu blev jag riktigt sur (2022)

Nej jag slutade spela för jag fann spelet för ologiskt, det var inte alltid tydligt varför vissa parkeringshus blev fulla.

Det fins som du säger en del buggar eller konstiga saker med spelet. Men fortfarande ett lagom avslappnande spel.

Transformers Arena på dator... mmm inte avslappnande men perfekt balanserat!

1 gillning

Här har ni ett avkopplande spel som släpptes på Apple Arcade i dag:

https://apps.apple.com/se/app/football-manager-2023-touch/id1626267810

2 gillningar

Stitch är annars lite avslappnade med logiskt tänkande.
Ser kanske lite ut som ett farmorspel men för mig som gillar Sudoku är det rätt nice.

2 gillningar

En av mina elcyklar blev stulen från vår uppfart häromnatten. Visar sig att vårt försäkringsbolag kör förhöjd självrisk med 20% av skadebeloppet, plus grundsjälvrisken, plus rejält åldersavdrag.

Cykeln kostade 37 000 kr och jag fick tillbaka 17 881 kr. Den var ett och ett halvt år gammal. 19 119 kronor är rätt tufft avdrag helt ärligt.

Framförallt är det rätt många månadskostnader på en försäkring med mer "normalt" cykelavdrag.

Det som gör det extra tråkigt är att cykeln stod utomhus då den några timmar tidigare kommit tillbaka från reperation och jag hade inte hunnit sätta in den i garaget.

2 gillningar

Sååå. Tänkte ta tag i försäkringsärendet för detta objektiv (Klicka på pilen till vänster om min högra ansiktsbild för att se vilket)

Men det visar sig att man inte kan vara hur stressfri som helst. Man måste anmäla inom 1 år och det har alltså gått två månader för länge.

Så vi lägger till runt 15 000 kronor som jag aldrig får ut till den allmänna konkursen för dagen.

Jag är småsur på Bahnhof! Dom har börjat ta betalt för publik ip. 50 kronor/månad. Det är IPv4 som kostar, IPv6 är gratis. Jag antar att IPv4 är slut. Jag kan dock inte ha IPv6 ännu så måste slanta upp 50 kronor extra varje månad som dom flesta andra ISPs har gratis.

Inte hört något om det. Jag har Bahnhof via Zitius.

1 gillning

4 inlägg har sammanfogats med ett befintligt ämne: Politisk debatt

Inte heller hört något om det. Har alltid haft publik ip-adress hos Bahnhof.

Däremot smyghöjde de min månadsavgift för några månader sedan. När de sedan sänkte låg jag förstås kvar på den högre avgiften. De korrigerade så fort jag kontakta dem, men ett jäkla oskick att så många operatörer sysslar med sådant.

1 gillning

Screenshot from 2022-11-08 17-09-08

1 gillning

Så vänta bara! Det kommer nog till er också! Kul att man får en varning innan också. Mitt bara poffade bort för några dagar sedan eller en vecka eller så.

1 gillning

Telia…
ringer, knappar in personnummer, svarar på en massa frågor för att komma fram till

Våra öppettider är 8-17. Var vänlig försök igen i morgon

Kunde de inte sagt det på en gång när samtalet började?

Och tidigare idag så var der 89 minuters väntetid. Jag ska säga upp ISP och IP-TV - går bara att göra via samtal...

Jag hittade en funktion på deras hemsida där man kunde be kundtjänstpersonal ringa upp. Efter att jag klickat "skicka" så ringde det upp på under 5 sekunder

1 gillning

Jag tror jag hade en rant om det här i en podd för några år sedan.
Vi fick en christianiacykel stulen för några år sedan, eftersom den var mer x antal år gammal fick vi ingenting öht på försäkringen. Även om värdet på en begagnad christianiacykel sällan sjunker under 10K var den inte värd något enligt IF. Kollade samtidigt upp mina 80tals racercyklar som kostat en rejäl slant och kan säljas för rätt mycket pengar så visade det sig att de inte gick att inkludera i någon av IFs försäkringar.

Batterihälsan på min iPhone mini 13 har gått från 97% till 95% på tre veckor :scream:

Varför tittar du på det? :slight_smile:

Det är inte bra för hälsan att titta på batterihälsan.

3 gillningar

Precis, då kan man bli sur. :slight_smile: