Nu blev jag riktigt sur (2022)

Hustruns cykel försvann in i cykelverkstadens mörker i ca 2 månader pga av materialbrist.

Jag var under några år ledare inom IT-världen. Hade flera insidenter där framförallt kunder som var äldre kvinnor hade svårt att acceptera vad de yngre kvinnliga medarbetarna sade. Jag instruerade dem dock att vänta med att kalla ner mig som chef eller manliga kollegor just för att vi inte ville visa att vi accepterade det beteendet. Jag upplever att dessa medarbetare blev starkta i att det internt i företaget ansågs vara 100% kundens fel vid dessa tillfällen och därmed stod på sig utan att ta det personligt.

5 gillningar

Absolut så det ska vara.
Jag vek mig inte med den snubben som inte ville lyssna på mig för det var uppenbart att det var för att jag är tjej och jag visste att jag hade rätt, det var dock fruktansvärt jobbigt samtal... hade hjärtklappning och började gråta efteråt. Jag är en känslomänniska och jag suger upp allt negativt som en svamp, speciellt när jag inte varit aktiv på ett tag som nu.

När det gällde kvinnan som ringt 10 gången denna veckan så orkade jag bara inte...delvis efter den snubben för ett par veckor sedan men också för att jag inte klarade av det så jag skickade till min kollega och jag fortsatte göra så.
Skrev upp hennes nummer och tryckte bort henne till nästa varje gång hon ringde.
Det går upp och ner med allt, denna veckan orkade jag inte stå upp för mig själv.

Jag tror med tid så blir det bättre, men just nu är det som det är antar jag.
Har fina kollegor i alla fall, efter jag tagit det samtalet med snubben så hade en av dom hört och förstod hur jag mådde och han ställde en chokladtårtbit på min plats efter lunch.

5 gillningar

Chocklad läker alla sår!

1 gillning

Lite för väl haha! Kunde det inte varit gurka eller något istället, varför måste allt som är så gott vara så onyttigt. :joy:

De har förstört Transformers Arena :frowning:

Vi kanske behöver en tråd för när man är riktigt trött på allt med haha.
Trött, irriterad och less.
Irriterad på folk som ringer och är otrevliga, på kollegor som inte tar sina ansvar, bilister som inte kan köra bil och killar.

1 gillning

34 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Folk som kör om i högerfilen

Du glömde cyklister !

2 gillningar

Ja för i helvete! Prata inte om dom idioterna…..

1 gillning

Nu är jag trött på mina kollegor som pratar om att åka skidor och att skada sig. :grimacing:

3 gillningar

Beställde och hämtade pizza från lokala pizzerian. När vi skulle ta andra vändan slicear hittar sambon mögel på skinkbitarna :face_vomiting: När vi lyfter på bitarna hittar vi ännu mer mögel :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting:Magsjuka nästa :face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting::face_vomiting: Sabla idioter.

1 gillning

Inte råkat ut för det på pizza men en gång skickade en pizzeria med en bearnaisesås som det flöt runt hårigt mögel i.

Fy fan

Exaktamente. Nu kom bukraset. Det blir ett samtal till lämplig instans på kommunen imorgon.

4 gillningar

Anmäler man sådant till kommun? Kontaktar man inte företaget ifråga först?

Självklart gör man båda. Det senare är redan gjort.

4 gillningar

Vad gör kommun åt en sådan sak? Kan de stänga stället för en sån här sak?

Japp, kommunen får såklart göra kontroll(er) först.
Så här kan det se ut i en kommun t.ex. när det kommer till livsmedelskontroller.

https://jonkoping.maps.arcgis.com/apps/webappviewer/index.html?id=036b2657f4eb47238e9872695ef29797&level=11&showLayers=NÄRINGSLIV%20OCH%20ARBETE;LIVSMEDELSINSPEKTION;Övrigt;Butik%20och%20Handel;Restaurang%20och%20Servering;Skola%20och%20Omsorg

2 gillningar

I och med att jag jobbar på en sådan myndighet så har jag lite insyn. Man gör en kontroll och är det riktigt illa så kan man se till att stället stängs, men ja skulle inte säga att det är särskilt vanligt.

1 gillning