Nu blev jag riktigt sur (2023)

Japp ska man köpa något elfordon så är det alltid en bra idé att köpa från ett vettigt märke.

3 gillningar

Inte sur mest lite chockad just nu.
Kollega som är 54 segnade ihop i morse när han spelade tennis. De fick igång honom tack vare hjärtstartare så nu är han efter omständigheterna okej på sjukhuset. Efter det får jag besked om att fd kollega dött 73 år gammal :disappointed:

2 gillningar

Helt sjukt detta

F**ck Nordea. Dom vägrar att betala ut kontanter efter min pappa gick bort förra året. Handlar inte om någon större summa men dom säger att dom inte längre hanterar kontanter :roll_eyes: :face_with_symbols_over_mouth:

Snacka med @Niklas_V han har lösningar. :rofl::rofl::rofl:

Vad är kontanter? :man_shrugging:t3:

Men går det inte att göra en överföring till annat konto?

Dom säger att det inte heller är möjligt. Ska ner i morgon och prata med dom. Hoppas bara jag klarar av att tygla mitt temperament.

Banker är så j***a fyrkantiga jämt :frowning: Lycka till och beklagar sorgen.

Men om det inte går att föra över till annat konto.
Det går inte att ta ut kontanter...

Vad finns då kvar att göra?

Är bouppteckningen klar?

Det går att föra över till konto men personen som ska få dom kan inte få dom till sitt konto av diverse skäl.

Det där är ju sjukt stökigt det där tyvärr, om inte bouppteckning och arvskifte är klart. Gick igenom det för för ett tag sedan och det tog ungefär ett halvår innan vi kunde få ordning på det.

Allt är klar. Bouppteckningen och arvskifte. Det är banken som vägrar att betala ut en del av arvet kontant till en arvingen. Det handlar om en struntsumma.

Trist

Sur och sur, men folk som uppfinner sina egna parkeringsplatser…

Reklamerade ett par Reebok-skor som gått sönder på samam ställen på båda skorna efter några månader. Mailet studsade och gick inte fram. På webben står det att de har tillfälliga problem med sin mail och när jag förösker ringa bryts samtalet på en gång.

Kan väl vara okej, shit happens, men har nu gått 6 veckor med samma "tillfälliga" problem. Så mycket tid det tar att jaga, skriva och föröska lösa sånt här...

Är det mot butik eller mot företaget direkt?

Det är ett par skor köpta på reebok.se, verkar som Adidas (miss)sköter hanteringen nu...

Old news (men jag missat)

Känns rimligt :flushed:

1 gillning

Sitter i Luleå och väntar på försenat flyg..:rage:

3 gillningar