Nu blev jag riktigt sur (2022)

Säga vad man vill om @RolexJocke - sanningen håller han väldigt nära :sweat_smile:

4 gillningar

Just varit och tagit covidtest, bara att börja ställa in lite planer för helgen.

7 gillningar

Tråkigt.

När jag hade porten på verkstan öppen för att köra in en fyrhjuling så passade en råtta på att smita in. Så nu har jag gillrat fällor. :mouse: :skull_and_crossbones:

1 gillning

Renoverat ena badrummet. Stopp i avloppet för andra gången på mindre än tre veckor sen vi kunde börja använda badrummet igen. Spolfirma var här för två veckor sen och filmade, konstaterade att det står 2 cm vatten i röret och fall saknas. Entreprenören hävdar att rörmokaren sagt att det skulle bli bakfall på avloppet och att vi godkänt det 🤦🤬

Men hur kan sådant hända?

Ja det undrar jag med. Nån har slarvat och försöker väl ljuga ihop en efterkonstruktion.

1 gillning

Hur kan kunden godkänna ett fall som inte fungerar? Det finns väl regler på hut många grader per meter den minst måste vara. Det är väl bara för rörläggaren att gör om och göra rätt. Man anlitar ju en fackman för att det ska bli rätt.

1 gillning

Nä, jag förstår inte heller vem som skulle vilja ha ett avlopp med bakfall, låter ju helt otroligt korkat.

Om jag var hantverkade och hade en kund som av någon anledning godkände bakfall så skulle jag onekligen vilja ha det på signerat kontrakt.

2 gillningar

Rimligt.

Det är kanske nya melodin, gör man ett felaktigt jobb så måste kunden signera sitt medgivande. :joy::joy:

Hoppas att karantän var lindrig :blush:

Fick precis svar på mitt test jag gjorde igår vid 10-tiden. Ingen Covvan denna gången heller.

3 gillningar

Jag ville en gång ha en ganska speciell konstruktion vid ombyggnad. Då bad hantverkarna mig göra ritningen annars skulle de inte åta sig jobbet. De trodde inte på idén alls. Sagt och gjort, Sveriges sämste ritning togs fram, jobbet genomfördes och hantverkarna sa att det blev riktigt bra. Men de skulle aldrig gjort något så konstigt på egen hand.

2 gillningar

@pao Mest legat och spelar Dark Souls och Guardians of the Galaxy. Bra spel men hade hellre firat jul som planerat.

@Esse Var en ordentlig vanlig gammal förkylning här också.

3 gillningar

Okej, tråkigt men skönt att det inte är allvarligt

Låg själv i Covid förra julen. Blev sjuk 22/12 och feberfri nyårsdagen.

Kommer aldrig mer att välja instabox. Inte första gången de strular :neutral_face:

Ofta det är fullt i de andra boxarna också (Postens egna och Budbee) och man får hämta ut på utlämningsställe en dag senare i stället.

Så du menar att det är kapaciteten på boxar som är problemet?

Mycket möjligt, häromdagen fick jag iofs en ursäkt om ”felsortering”. Vet inte riktigt om jag tror på den när den kommer 3 dagar efter utlovad första leverans :thinking: