Nu blev jag riktigt sur (2022)

En gång, ingen gång. Två gånger, en ful ovana. Moccamaster har bevisligen svagheter. Detta är kanna två där ena örat bryts av…:rage::disappointed_relieved:


För det kan ju inte vara handhavandefel…:scream:

Tecken på att du ska börja dricka te i stället. :tea:

hur…va?. Vår mocamaster har ett hårtliv och inte lyckats med den bedriften.

Vi har iofs den päronformade kannan, alltså den lite äldre.

Jag vet inte riktigt. Men båda gånger har jag tryckt till med tummen. Tror det är att locket inte sitter i och då klarar inte ena örat för hårt tryck.

1 gillning

Du får lära dig kontrollera din styrka :muscle:t2:

1 gillning

På tal om styrka - nu lär det bli den här patentlösningen i flera år framöver :sweat_smile:



2 gillningar

Jag har min mormors gamla moccamaster (hon drack mest pulverkaffe så den var kanske inte använd värst mycket) men jag har haft den i många år nu. Den håller fint - som en gammal Volvo

3 gillningar

det är @Esse och @xms67 som har sönder grejer…

4 gillningar

Har haft min i 15 år. Mycket bra att det finns reservdelar, sonen som alltid gillat kaffe har genom åren råkat paja två glaskannor när han försökt hjälpa till att brygga kaffe. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Jag som är en mästare på att behålla saker…:grin:

1 gillning

Jag har troligen dragit på mig en inflammation i en tarmficka…:flushed:. Lite som att gå med inflammerad blindtarm… Inget skönt alls. Dessutom har jag lyckats gå och bli rejält förkyld. Det märkas att man har tänkt vara ledig i veckan som kommer…:rage:

8 gillningar

Krya på dig.

1 gillning

Krya, hoppas på det bästa !

1 gillning

stackare…

1 gillning

Lite så…:sunglasses:

1 gillning

Krya!:kissing_heart:

1 gillning

Tackar för alla kryahälsningar…:pray:. Sitter och dricka varma koppen och tycker synd om mig själv…:blush:

3 gillningar

Fyfan, fick det en gång och levde på buljong i typ en vecka innan det gick över. Hemskt var det.

Krya!

Tack. Tråkig åkomma, tråkig mat…:cold_face:

2 gillningar

Prova vaniljsås, det håller rent i tarmsystemet. :rofl::rofl:

1 gillning