Nu blev jag riktigt sur (2022)

De får hälla den i stuprännan. :joy:

Kl. 5:30 jätte-strömavbrott 30 000 kunder utan ström. Enligt tidningen (via telefonen) så skulle allt varit avhjälpt runt 6:35. I helv...te heller. Kl.10 sa det äntligen plong i datorn. Fyra och en halv timme utan dator och internet. Man kan få PTSD för mindre.
Det var dessutom dubbelt jobbigt. Jag bor på sjunde våningen med ett trapphus utan fönster. Så att i ljuset från en liten ficklampa streta upp sex trappor när fläktarna dessutom står still och det är 30 grader i trappan.

1 gillning

Wow! 4,5 timme. Helt sjukt!

Fick en 2:a vid besiktningen av SAABen. Ena bromsslangen har halvbrustit och har som en liten ballong på sig. Den spricker nog vid nästa häftiga inbromsning sa killen på besiktningen. Jaha..:rage:

Samtidigt är väl det här ett bevis på att det är ganska bra med bilbesiktning.

Råkar @rolexjocke veta om det är svårt att byta bromsslang bak på en SAAB 9-3 -94? Att få en tid nu i juli känns som ett svårt projekt. Jag som är så teknisk funderar på om jag kan byta själv... Eller i alla fall tvinga svärsonen..:smiling_imp:

1 gillning

Det fixar du, bara lufta enligt konstens regler.

Det är väl typ en sån här; BROMSSLANG SAAB VÄ BAK - Biltema.se

1 gillning

Inga stora saker men luftnippel eller bromsrör kan ju gå sönder i fel händer. Sen gäller det att jobba snabbt så inte all olja rinner ut då får man lufta hela systemet. Jag skulle nog låta någon som har koll fixa det.

2 gillningar

Bastuklubb? :face_with_hand_over_mouth:

1 gillning

Just bromsslangar och bromsrör har jag stor respekt för. Blir ett elände om man drar av ett bromsrör eller om halva slangfästet sitter kvar i oket. Man kan ju inte köra bilen till verkstad, den måste bärgas.

Har man tillgång till en induktionsvärmare, så verkar värmen lossa det mesta. Har sett lite privatmeckare med sådana. Men de kostar en bra slant.

1 gillning

Jagar just nu verkstäder.

2 gillningar

Vad ska du köpa nu? :laughing:

1 gillning

Är man inte van så är det det enda rätta!

2 gillningar

Vet ej, har ju allt. :joy::joy:

50 kr (!) för ett åk på en skruttig tivolikarusell. Brukade inte sådant här kosta 20 kr i går?

Vet inte, brukar inte åka skruttiga tivolikaruseller. :joy:

20 kronorskarusellen har säkert bra försäkringar om något händer. :joy::joy:

2 gillningar

Det gör bland annat vissa delar av Öland :smirk:

1 gillning

Om du kommer med en skottkärra med vaniljsås så fixar @RolexJocke det på momangen. :wink:

Det är ju en quickfix för en annan men en resa t o r på 40 mil är nog inte vettigt.

1 gillning

Det är ju som att åka till Ica i delar av landet :slight_smile:

2 gillningar

Satan bet sönder en tand och den folktandvård jag brukar gå hos har tydligen stängt utan bara tar barn och pensionärer. :flushed: