Nu blev jag riktigt sur (2022)

USA. Ny masskjutning.

Fruktansvärt, så fruktansvärt. Hoppas Bidens sätt att utrycka sig går mer hem hos de som behöver övertygad om att lösningen inte är att förse alla lärare med k-pist än vad Obamas gjorde.

2 gillningar

Dricker inte Pepsi ofta men när jag gör det förväntar sig mig socker. Upptäcker nu att de bytt recept någon gång under pandemin och minskat ner på socker till förmån för sukralos. All läsk som innehåller sukralos smakar vidrigt.

Pepsi innan de bytte recept:

Kolsyrat vatten, socker, färgämne (E 150d), surhetsreglerande medel (fosforsyra) och naturliga aromämnen (inkl. koffein).

Näringsvärde per 100 ml

Energi 180 kJ
40 kcal
Fett 0 g
varav mättat fett 0 g
Kolhydrat 11 g
varav sockerarter 11 g
Protein 0 g
Salt ca 0 g

Pepsi nu:

Kolsyrat vatten, socker, färgämne (E 150d), surhetsreglerande medel (fosforsyra), aromämnen (inkl koffein), sötningsmedel (acesulfam K, sukralos).

Näringsvärde per 100 ml

Energi 119 kJ
28 kcal
Protein 0 g
Kolhydrat 7 g
varav sockerarter 7 g
Fett 0 g
varav mättat fett 0 g
Motsvarande salt <0,01 g

Eftersom smaken är olika (jag gillar sötningsmedel) så ska jag kolla upp pepsi igen :slight_smile:

Jag gillar Pepsi Max som innehåller aspartam. Har aldrig gillat någon dryck som innehåller sukralos.

1 gillning

Är det samma som i cola light?

Det är aspartam i både Coca-Cola Light och Coca-Cola Zero.

Jag läser aldrig kemekalie listan på läskeblasken. :joy::joy::joy:

Trodde de hade en variant med aspartam och en med sukralos :thinking:

För många år sedan hade de sukralos i Light. De har bytt recept några gånger sedan dess. Nu smakar Light och Zero ungefär samma. Light är lite mer urvattnad bara.

Vill minnas att light senast jag drack det var avskyvärd, nu pratar vi tiden innan zero ens fanns. Zero funkar iskall.

1 gillning

Även Zero blev sämre när de bytte smak på den för något år sedan.

1 gillning

Det kan jag hålla med om. Smaken känns mer fadd

1 gillning

Åkt på världens nackspärr :rage: När man planerat en massa saker…så jävla typiskt.

Jag lyckades med bedriften att swisha 1080kr till fel person, och vederbörandes telefon är avstängd… :roll_eyes:

Vad säger banken?

Det vet jag inte än, hände för 40min sen, avvaktar tills imorgon nångång med att ringa banken

Med lite tur är det en ärlig människa som skickar tillbaks pengarna, så det behöver ju inte gå åt skogen. Borde ju gå att messa mottagaren. Tror faktiskt inte banken kan göra så mycket tyvärr.

Jag provade att ringa, men den gick inte att nå, sökte om jag kunde hitta några alternativa nummer, det fanns inget registrerat på hitta eller Eniro, men skickade ett sms och skrev ett PM på Facebook.,

Kan ju finnas en helt legit anledning till varför hennes telefon är avstängd :slight_smile:

Och enligt Swishs FAQ så är ordningen

  • Kontakta den man swishat fel till.
  • Kontakta banken.
  • Polisanmäl om ingen annat hjälper
2 gillningar