Nu blev jag riktigt sur (2020)

Jag gav upp förra året efter 2 år på 99mac.se :face_with_hand_over_mouth:

3 gillningar

Jag blev utkastad efter min sista kommentar “du lär dig aldrig” :laughing:
Ingen större förlust

1 gillning

@calinou du har inte funderat på att gå någon kurs för nybörjare på datorer så att du lär dig och förstår hur saker och ting hänger ihop?

Det är mycket som inte är så självklart för mig och man har väl rätt att ställa frågor på ett forum. Ni missar aldrig chansen att förlöjliga, fördumma och mobba mig. Helt öppet kritisera mig inför andra medlemmar och ta upp saker om mig som inte hör till min frågeställning. Patetiskt attityd. Ni borde starta egen tråd typ mobbarnas tråd som ni kan spy era elaka kommentarer. “Mobbare trivs med den makt det innebär att kunna kontrollera och trakassera en annan individ. För att uppnå sitt mål behöver mobbarna den tysta massan till hjälp, det vill säga betraktare, som höjer mobbarens status genom att avstå från att ingripa.”

@calinou varför den emojin? Det kan väl vara nyttigt? Du vill ju uppenbarligen veta hur det fungerar eftersom du frågar, men saknar de basala kunskaperna. Då kan det väl bara bra att få lära sig grunden?

Flesta vill nog bara hjälpa dig för det mesta, men du behöver bli bättre på att beskriva dina problem/frågeställningar, det blir enklare då. :slight_smile:

Sluta med dina sarkasmer.

Jag är fullt allvarlig?!?!

2 gillningar

Du har all rätt att ställa frågor på ett forum och vi har all rätt att kritisera HUR du ställer frågor. Hur många gånger har du inte fått rådet att förbättra felbeskrivningen. Istället så måste man ställa 100 frågor för att dra ur dig relevant information för att kunna hjälpa dig. Istället börjar du prata om trakasserier och mobbing helt obefogat. Du verkar inte vara förmögen att förstå att det räcker inte med att skriva “jag har problem med datorn” för att kunna hjälpa.

1 gillning

Det är kanske du som skulle behöva till en kurs pga du inte ser elefanten i rummet. En webbläsare ska inte låta sådana typ av reklam ens passera. Dom har ju verktyg för det.

Det var inte reklam utan deras belöningssystem

Point proven… varför så dålig attityd när jag föreslår saker som skulle kunna hjälpa dig? Det är inte bara i denna frågan utan i princip alla. Om du tar en kurs och lär dog grunderna så kanske du lär dig hur saker och ting hör ihop. Apple har sådana kurser.

1 gillning

ännu värre.

Det är inte gratis att skapa och driva en webbläsare och detta är deras sätt att överleva. Om du inte tycker om det är det bara att byta webbläsare. Jag misstänker att du fortfarande inte förstår skillnaden mellan reklam och deras belöningssätt.

Har svårt att passivt följa kurser. Somnar hela tiden eller hittar på annat kul. Ett forum är mer dynamik när man får olika aspekter på saker och ting. Om det inte vore att vissa som försöker blockera och fördumma en - eller typ hånas med att hänvisa till typ humortråden (känn dig in träffad)

Är du arg på att brevbäraren bär hem reklam till dig också? En webbläsare visar det som finns på sidan annars skulle risken vara stor för false positives. Det är ju ett problem idag med ad-blockers t.ex.

Varför då välja att vara passiv på kursen?

1 gillning

En gammal kollega åkte dit för att ha misshandlat sin tjej för 3 år sen. Under tiden han satt i häktad så pratade jag med hans tjej vid 2 tillfällen för att kolla att hon var okej.
När han kom ut så tackade han mig och var glad att jag checkat in på henne.
Nu i mitten av Augusti fick han något psyk fall igen och skrev till både mig och min sambo mitt i natten med massor av fyllesnack.

Jag skrev att han borde skämmas och be om ursäkt.
Imorse hade jag fått detta av honom.

Och min tjej hade fått detta:

Är ju något allvarligt fel på honom. Hans tjej valde aty stanna med honom dessutom.
Han har ett eget bolag samt sitter med i styrelsen för ett större vårdbolag som hans mamma äger. Funderar på att ringa till henne under dagen och se hur hennes syn är på detta. :face_with_symbols_over_mouth:

Undrar om inte han är mest i behov av vård?

3 gillningar

Det är självklart så… Kanske borde tvångsläggas in där. Vet att han fick gå i terapi för våldet efter misshandeln. Slår slint i huvudet på honom när han dricker eller vad han nu tar. För det att skriva sådär är inte normalt. Att han dessutom vill knulla mig är en aning suspekt också… :thinking: