Nu blev jag riktigt glad! (2020–2022)

Haft en lite väl dramatisk helg (familjedrama, inte från min sida som tur är) men uppskattade att umgås med fjällis (fjällhavre) i lördags och med mamma och pappa på fredagen. Så även om det känns lite konstigt efter all skit i söndags så är jag rätt uppåt.
Jag har ingen ork för att gå till gymmet men känner mig rätt tillfreds.


Börjar komma ner i varv, så skönt… även om jag vet att jag ligger för lågt på min ämnesomsättning är det underbart att slippa känna sig hyperstressad och få hjärtklappning hela tiden.

Så ändå ganska glad typ? :joy:

8 gillningar

Bra slutkläm!

1 gillning

Det är ju en av de få saker jag har koll på, ämnesomsättningen alltså. :joy::joy::joy:

Fast jag måste hålla koll på det då det är en sjukdom jag har som gör att den är helt fucked up haha.
Kallas hypotyreos, haft det i alla fall 2/3 av mitt liv men dom kollade mig inte under pandemin så den duckades upp totalt och nu har jag fått leva med konsekvenserna i minst ett år men håller på att reglera min medicin som jag måste ta för skiten.

Låter inte bra,vad får du för symtom?

Sköldkörteln producerar inte tillräckligt med vissa ämnen så det gör att det går långsammare i kroppen, man blir trött, fryser, tappar matlust men förbränningen är inte på topp heller, hjärtat slår långsammare, förstoppning osv… dom upptäckte det på mig för att jag fick konstant migrän.
Så under pandemin började jag träna och då har jag gjort den bättre tydligen så jag har gått med alldeles för mycket medicin så då har den piskat på sköldkörteln jättemycket så istället har mitt hjärta slagit mycket mer, fått hjärtklappning ofta, svårt att sova, problem med magen, stress, oro…. Känns dock lite stört att man går med något så länge och ingen informerar om att det blir aningen bättre av träning.

Så man kan säga att jag mått jävligt dåligt de senaste månaderna och jag har gått och trott att det varit stress efter massa skit men nu vet jag inte vad längre.

Tar tid att reglera medicinen då man måste göra det långsamt så jag gick ifrån att vara övermedicinerad till gravt undermedicinerad. :melting_face: Hur det nu gick till.

1 gillning

Verkar som det kvittar hur du gör så blir det inte bra, bara hoppas de löser det hela ASAP så du blir bar igen.

1 gillning

Ja och läkaren anser att jag tar medicinen på fel sätt så gör det helt på hennes sätt så får vi se vad det visar nästa gång.
Ska kolla mig igen den 10e Oktober, blir en gång i månaden tills det är fixat.

1 gillning

Det där låter jäkligt jobbigt. Hoppas att du får ordning på det :heart:

1 gillning

Det ska nog lösa sig, men skönt att inte känna mig superstressad längre i alla fall.
Tack :heart:

3 gillningar

Har byggt klart min vägg i vardagsrummet som jag jobbat på i några dagar. Satte upp en vägg med en dörr så jag fick ett förråd innanför.

12 gillningar

Fattas bara några kaffeflickor. :joy::joy::joy:

Tetöser är bättre :wink:

1 gillning

Min mamma har samma sak, sitt still i båten och du kommer hitta rätt medicinering tillslut och livet kommer bli roligare :heart:

2 gillningar

Är lycklig då jag idag fick en uppdatering till min kamera så jag kan spela in direkt på SSD i Apple ProRaw :heart_eyes:

9 gillningar

Tack❤️
Ja men det löser sig absolut, har inte haft problem med det innan och medicineringen har funkat rätt bra i alla år men så ballar det helt plötsligt ur totalt bara och det blir och är kaos men jag försöker ta det för vad det är tills det är fixat igen.

3 gillningar

Nu kan man äntligen plocka upp ett spa-bad på Blocket så att man för en gångs skull får röra lite överklassrumpa.

4 gillningar

Vilken rubriksättning! "jag har börjat handla på Lidl för första gången". Den luktar det joutnalisthögskola om.

5 gillningar

Man kan ju bara bli glad när forumets emojis har blivit stora och tydliga.

1 gillning

Intressant att folk säljer allt som slukar el. Jag stängde av mitt spabad. Får bli en vinter utan detta år. Uppskattar den väl desto mer när man väl sätter igång det igen. :sunglasses:
Men det är nog fyndläge på en del prylar.

2 gillningar