Nu blev jag riktigt glad! (2020–2022)

Vi kan inte bara vara sura hela tiden, ibland blir vi ju riktigt glada!

För lite över 30 dagar sedan köpte jag en NZXT Kraken kylsystem jag håller på att bygga bara för att upptäckta att jag tagit fel storlek. Rätt storlek är denna.

Kontakta Webhallen för att försöka deala att få lämna tillbaka den trots att det gått en månad. Det visade sig att de hade 60 dagars öppet köp när jag beställde så det var inga problem!

2 gillningar

När man har fått till bra 5GHz täckning i huset. T.o.m. med bra nere i källaren och då sitter ap:erna på övervåningen. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Microsoft mailar och påminner att de börjar ta betalt för mitt tre månaders gratisabonnemang. Då jag inte använder det mer än för test så avslutade jag det nu.

Min fru har insett hur mycket penger det bli enligt principen “många bäckar små” när en säljer av grejer på Tradera och till grannar som annars står och samla damm. Nu har hon till och med prånglat ut Crosstrainern som stått och tagit plats i tvättstugan i 5 år utan att användas.

8 gillningar

Efter strulet med dotterns handelsbanken satt jag och funderade vad man ska göra.
AMEX kan få fram ett “familjekort” kort till henne tidigast måndag. Vilket är helt förstårligt, det är helg. Men Amex kan man inte betala med överallt och hon är i Amsterdam så man kan betala ännu mindre med AMEX där :).
Så satt och funderade och tänkte: Western union…det lär ju funger…så hon har cash för helgen iallafall…men ändå inte bra…

Då slog det mig.
Revolut.
Laddade ner appen, skapade ett kort som gick in i min googlepay. Testade då att skapa ytterligare ett “familjekort” länkat till mitt konto, fungerade fint fint. länkade mitt debit kort till appen och fördeöver lite pengar…inga problem.
10minuter senare så var det fixat för henne och hon ett revolut kort på sin googlepay som hon kan betala med, fick just bekräftat att det fungerade.

Jäklar så smidigt!!!. Det är såhär det ska fungera.

11 gillningar

Och ha en pappa som dig som fixar måste hon vara stolt över. :heart_eyes:

5 gillningar

:slight_smile: Man slutar aldrig vara pappa. Och kan man fixa så gör man.

12 gillningar

Barn skall alltid känna sig trygga med att kunna höra av sig till sin föräldrar i vått och torrt om något hänt. Även om dom är vuxna. :+1:t3:

9 gillningar

Japp de svin bra !

Det anser jag vara bland det viktigaste att lyckas med som förälder. Att oavsett vad som händer med barnen så vågar de komma och berätta även om det är svårt

4 gillningar

Jag är glad för att min nya bil är tillverkad(och på väg eller framme hos säljaren). Jag var lite orolig att någon liten del skulle ta slut pga Corona och stora förseningar skulle ske. Men nej då, gänget på Torslanda har lyckats få tag i delar till bilen och personal att montera ihop den…:grin:

4 gillningar

De var ju här !! Ja skulle skriva … såklart hon var över 18 … ja fixa junior till dottern för ja tänkte hon skulle köra Apple Pay istället för kort … men de gick ja vet på …

När ska du adoptera mig? :joy::joy::joy:

1 gillning

Ta en kölapp!

Inget behov av kölapp då de sötaste väljs först. :joy::joy::joy:

1 gillning

Han har med andra ord redan adopterat snygg-@Thor?

1 gillning

Vem vill ha en grabb med ett gammalt iOS? :joy::joy:

1 gillning

Apple tycker inte det behövs :wink:

1 gillning

Frun kom hem med en liten hund

bild

10 gillningar

En liten mohikan :heart_eyes:

1 gillning