Pendlade mellan katastrofläge när jag skulle ta på mig hörapparaten på jobbet och tappade den - rakt ner i tekoppen.
Som iofs bara hade te längst ner - i princip tom - i praktiken så fanns det te där
Hörapparaten tyst...
Lätt panik, drog iväg hem för att se om den inte var laddad (har ingen laddare på jobbet) - alternativt om vaxfiltret på något sätt drabbats av ytspänning så att inget ljud gick fram
(Och givetvis så fick inte telefonen kontakt med hörapparaten - det händer ibland så inget klart besked)
Drar hem, sätter apparaten i laddning. Den är fulladdad. Byter vaxfilter... Håller andan och hör hur apparaten går igång.
Det var inget höjdarscenario att att tappa en hörapparat fyra dagar innan vi drar på USA-resa men det klarade sig.
Vilken gubbe!
Tror inte mina föräldrar kommer vara så pigga om/de når 91
Jag är knappt så pigg och jag är inte ens hälften så gammal!
Är det nya, ser ut att vara rejält större skärm
Vilket ställe!
Gym
Biorum
Skybar
osv
Ja (våra) SAAB hade många fina funktioner.
Alla vet väl att man tar ut tungan och slickar den ren?
Serie 10!
Äntligen fått okej bud på vår nuvarande bostad.
Började kännas lite svettigt när man haft flera visningar utan att något bud inkommit.
Klassisk Göteborgshumor. Men det går vi inte på. Han är ju inte äldre än vad jag är. Det märker man ju tydligt.
Typiskt göteborgare, inga personnummer, inga id-kort, pass , register mm..
Man bara går, hej svejs. Hur man vill.
(Han har varit där, känt på det hårda livet)
Ha, ha, underbar! Men just denna goa gubbe måste vara från Norrköping (dialekten). ”Man måste vara tuff i livet, jag hette Putte som barn”
Snickeriet Norrköping. Frugan jobbade där för 30 år sedan, skötte deras bokföring.
Var det så ni träffades?
Japp, började min karriär i en skyddad verkstad.
Inte bara Warren Buffet som vet vem jag är, även Elon Musk vet det
Congratulations. This email is from Elon Musk and team SpaceX's founder,CEO and chief engineer; early-stage investor, CEO and product architect of Tesla, Inc. Founder of The Boring Company, and co-founder of Neuralink and OpenAI. With an estimated net worth of around $245 billion.
Your email was randomly selected from the European and US email database and you received 18,087.71 Tesla Stock (TSLA) equal to $4,124,270.00 USD at $258.0 per stock.
Japp! Helt klart Norrköping, kanske Mjölby.
Ja han är underbar
Man måste ju älska dessa mejl…
Aldrig så att, grattis du har vunnit en tusenlapp eller två…
Då kanske man skulle klickat. Kanske.
Nej nej, det ska alltid vara orimliga summor.
Sitter i Kalmar just nu efter några nervösa dagar i Linköping. Mor min har bytt en klaff i hjärtat och det har än så länge gått bra. För mig är det helt makalöst att det går att göra genom att gå in från ljumskarna under lokalbedövning