Nu blev jag riktigt glad!

Jag anmälde oss till ett försök med 2 x fyrfacks som Huddinge hade när vi bodde där. Hustrun blev tokig när hon kom hem och såg min nya briljanta idé. Hon tyckte det såg för djävligt ut med dessa framför huset.

Hon var så arg att jag insåg att jag måste hitta ett sätt att gå ur försöket. Ringde Vd:n som jag kände och kollade om han visste hur man skulle göra för att droppa ut..:sweat_smile:. Då blir han upprörd och säger att jag får inte vara med i försöket då det inte gällde vårt område.

Efter 3-4 dagar fick jag ett brev där det stod att det hade blivit fel och att de skulle komma och byta ut kärlen mot det vanliga.

Jag berättade aldrig för hustrun om samtalet och brevet, så där plockade jag sköna poäng hos henne då jag snabbt fick bort dem..:sunglasses:

Hur mycket dyrare blir det med nya kärlet?

Ingen aviserad höjning

1 gillning

På väg till bussen. Då stannar chauffören vid hållplatsen när jag har 100m kvar och väntar. Trots att ingen annan ska av eller på. Jag gjorde inga signaler för att jag skulle med (kommer en till buss om 5 min).
När jag kliver på sa hon att hon var osäker på om jag skulle med men stannade ändå. Livet i kranskommun :relieved:

6 gillningar

Hemkommen från bilsemestern och detta väntade på mig. En beställning jag gjorde till dom holländska gästerna som bott hemma hos oss. Bästa sättet att betala för uppehälle.:sweat_smile::joy:

18 gillningar

:v:t2:

8 gillningar

Sommarregn, solnedgång, regnbåge :slight_smile:

19 gillningar

Frugan har fått visum till Sverige, så hon landar måndagsmorgon. Jag har varit här redan i 5 veckor imorgon, sjukt vad tiden går fort.
Vecka 30 ska vi försöka ha lite stängt dessutom, så en tripp till Stockholm står på önskelistan av frugan! :grin:

16 gillningar

När frugan kommer så får båtägarna behålla sina stålar. :joy::joy::joy:

Upptäckte nyss att Mateview 28":aren har 3 kanals 3,5" jack precis som på MacBook Pro. Har ett par trådade WESC lurar som jag använder ibland. Knappen fungerar för pausa musik mm via skärmen. Smutt.

Nice! Ser ut att vara fin sand där, får man fråga var?

Sandön utanför Luleå. Nära Klubbvikens havsbad

Ja, det är en fin strand

2 gillningar

Fick ett första generationens Playstation VR av en vän.

3 gillningar

Är det långsemester eller har du flyttat hit?

Nejdå, lång semester. Har 8 veckors semester från mitt jobb så passar på att jobba "lite" här i Sverige också för att se hur de har det. Jag kan sköta mycket av mitt vanliga remote så vi får se hur länge jag blir kvar.
Det är otroligt kul så veckorna har bara swishat förbi, fråga mig igen när det börjar bli kallt på riktigt :joy:

1 gillning

Och jag som trodde du skulle fixa till Ymer när den havererar. :joy::joy:

Det var ingen dålig semester, det är vad vi dödliga har på två år ungefär :open_mouth: Förresten, vad gör ni med hundarna nu när frun är påväg till Sverige?

Fick en rätt så sweet deal. "Normal" semester plus alla thailänska dagar, men jag får ta ut alla thailänska dagar i ett bräde om jag ville.

Svärmor bor hemma hos oss fortfarande plus att vi har vår trädgårdsmästare som får bo i vårt hus om hon vill, och tar hundarna på 3 promenader om dagen. 200 THB per dag ville hon ha i ersättning dvs, 60kr :smiley:

Skaffa barn och du kan ta ut 10v per sommar i några år :sweat_smile:

Då får man ju aldrig vara ledig ju :joy: