Nu blev jag riktigt glad!

Vilken hotellkedja är det där?

Tror inte de är med i någon kedja utan det är genom hotels.com man samlar "poäng".

Välkommen min padawan!

1 gillning

Äntligen! :shamrock:

1 gillning

Länge tänkt höja bredbandet här hemma, ringde Tele2 och gick från 300/10 till 1200/100 för en hundring mer i månaden plus att dom hade en kampanj som gjorde att dom slängde med ett playstation 5. :smiley:

7 gillningar

Oj vilken jäkla deal! själv har jag telia och har fastnat i deras "ha allt samlat här så får du nåt crap".. så jag har tv som jag aldrig tittar på, mobil och bredband hos dom, har för mig jag har 250/250mbit och har testat vid några tillfällen att köra 1gbit men det är inte värt pengarna..

Aldrig haft Telia själv men mina svärföräldrar har alltid haft dem och mängden skit dom har lurat på gamla människor med åren är ansenlig.

Jag följer inte NBA men vi såg sista kvarten igår och firandet i TD Garden. Celtics har verkligen dominerat Mavericks i finalen.

1 gillning

Precis avklarat första arbetsdagen på nya firman. Allt känns toppen såhär långt. Detta kommer bli dunder :blush:

12 gillningar

Fick meddelande från kommunen att nästa år får vi nya sopkärl, de stora med fack för glas, kartong, plast mm. Så jäkla gött att slippa åka till återvinningsstationer titt som tätt

8 gillningar

Hoppas det fungerar smärtfritt, med dom mängder kartong jag brukar generera så är jag tveksam :smiley:

Kanske man måste köpa någon sorts kartong-förstörare-mackapär?

Hos oss verkar de snarare satsa på att alla får utökat med ett kärl för plastförpackningar och ett för pappersförpackningar.
Sedan jobbar de på en lösning för glas, metall och tidningar. Så blir en jäkla uppsättning med kärl snart :sweat_smile:

Vi har redan restavfall, kompost och trädgårdsavfall :sweat_smile:

1 gillning

Kartong kan jag leva med att jag behöver lämna ändå. Men skönt att slippa, glas, metall, plast, battterier mm

1 gillning

Det är då man är glad att vi har ett soprum i våran lilla samfälligheten. Vi har ju en kommunal del och en privat. Vi i den privata har haft soprummet för oss själva. Nu när detta skall börja gälla skall även dom som vill på den kommunala få tillgång till det. Kan säga att vi röstade nej för tror inte det komma fungera smärtfritt.
Skönt att slippa alla kärl på uppfarten.

1 gillning

Det gäller väl inte batterier?

En av fördelarna med brf.

Vi hade Bio och Restavfall, sedan har vi trädgårdstunna med.

Kommunen skulle införa 4 facks, jag jubla av lycka enda tills jag insåg att de menade en 4 facks

Så nu har vi tre tunnor (4 med trädgårdsavfall) och får ändå slänga allt glas själv.

Grannliggande kommuner har alla haft 2 st 4 facks för allt utom well i många år

Hur tänker de

Jo, även batterier.
Hemsortering i fyrfackskärl från 2025 | Härryda vatten och avfall.

Kärlen kommer ta 1,8 x 1 meter i anspråk istället för 1,3 x 1 meter.

• Batterier
  • Glas, färgat
  • Glas, ofärgat
  • Ljuskällor
  • Matavfall
  • Metallförpackningar
  • Pappersförpackningar
  • Plastförpackningar
  • Restavfall
  • Tidningar
1 gillning

Vad bra. Vi har allt utom batterier och ljuskällor just nu.

Kommer att komma överallt då fastighetsnära insamling blir lag från 2027.

1 gillning