Nu blev jag riktigt glad!

Sitter de som bilden visar så har de inte läst några manualer alls. Är det olika sektioner ska det alltid sättas på olika MPPT. Enda gången man kan bortse från det är om du har två sektioner med mindre än typ 10 paneler i vardera sektion på samma sida/samma riktning på ett tak eller ställning.

Tackar.

Som de sitter nu (flyttade som pilarna visar) är rätt då gissar jag? Det var ju en firma som satte panelerna och en elfirma som installerade växelriktaren. Jag har 16KW paneler och först hade de bara en 10KW växelriktare som ersattes med den som det skulle vara så det gick kanske lite snabbt när de skiftade ut den. Jag ska även kolla att de inte har strypt leveransen till 10 KW också eller ser siffrorna ok ut?

I vilka väderstreck sitter panelerna? Och vad är det för "storlek" din nya växelriktare? Till en anläggning på 16kW i öst/väst-läge hade jag som mest satt en växelriktare på 12kW. I ett rent söderläge utan inskuggning hade jag satt en 15kW. Kan kika närmare på siffrorna imorgon, sitter dumt till nu :sweat_smile:

Jag har ett söderläge så solen ligger på optimalt hela dagen. Det sitter en 15 kw växelriktare nu som heter Growatt mid 15kl3-xh.

Kan du se vad du får ut momentant?
Lite nyfiken på vad de där 16 kW mäktar med som bäst?

Kollar jag när det är som bäst på nationaldagen så är det full spruta 15Kw.

3 gillningar

Oj, det var betydligt mer än jag hade gissat :+1:

https://www.computersalg.se/i/20298416/shark-flexstyle-5-in-1-multistyler-hd440eu-sort-rosaguld

Hittade ett alternativ till Dyson Airwrap som kostar halva priset. :smile:

2 gillningar

Kollade in veckans meny och äntligen har de lyssnat på en vis man, om det bara kunde bli fredag. :joy::joy:

5 gillningar

Bara att fasta måndag till torsdag då. :smiley:

1 gillning

Fisk hela veckan ju :wink:

2 gillningar

Det är välldigt mycket du att sitta och kolla på lunchmenyn på stället dit du alltid går..:sweat_smile:

1 gillning

Man planerar arbetsveckan i detalj. :joy::joy:

Jag anar långlunch på fredag :grin:

1 gillning

Sista riktiga arbetsdagen avklarad på gamla jobbet. Imorgon blir det lite avtackning och lämna ifrån mig datorer och nycklar och sånt, på måndag nästa vecka börjar jag på nya jobbet :partying_face:

12 gillningar

Du menar väl avtackling? :joy:

Fin klocka !

1 gillning

Vad blir det för dator på nya jobbet?

Nån PC av något slag. Gissningsvis en Dell XPS eller nåt sånt.

1 gillning

Har man lyckats här i livet när man känner sig lika berest som @Esse när detta kommer upp när man bokat hotellrum? :joy::joy:

image

2 gillningar