Nu blev jag riktigt glad!

Räcker med 4 timmar och att du reser utanför EU. I vårt blev det ca. 6 timmars försening.

1 gillning

Räknar man totala sträckan även om det är byten?

Vi flög Pisa - frankfurt, frankfurt - gbg.
Med samma bolag
Försening från Pisa som
Blev 12 timmar försenade.

Det är great-circle distance från avreseflygplats till destinationen.
Så i ditt fall PSA-GOT är 970 miles , 1561km
Det är mer än 1500km och ni var mer än 3h sena så det ska bli 400€/person

Chansar på att du flög med Lufthansa så kolla här

https://www.lufthansa.com/fr/en/compensation-in-the-event-of-flight-irregularities

2 gillningar

Exakt. Lufthansa

Skickade in nu till Lufthansa för hela familjen :sweat_smile:

2 gillningar

Klarade karategraderingen galant i lördags. 5 Kyu , blått bälte. :sunglasses::martial_arts_uniform:.
Var en rejäl lättnad efteråt, mer än jag trodde. Man har varit som en duracellkanin och håller fortfarande på, hela maj och lite i april då.man samtidigt som att nöta karate har studentplanering, och yngsta dotterns klassresa att ta hand om. Plus en massa annat.

Imorgon är det dags för sonens student. . Ledig idag och ska fixa det allra sista. Köpa bland annat 11 kg pommes och göra massor av kebabsås. :star_struck:
Det har trots stressen känts väldigt roligt att fixa och planera.
Sen på torsdag ska jag med två föräldrar till, iväg med..dotterns klass som slutar 9an. tre dagar i Köpenhamn.

12 gillningar

DET REGNAR!!!!
Och jag får mitt grafikkort på fredag!!! :grin::grin::grin::grin:
På fredag på fredag på fredag på fredag

11 gillningar

Kul att Glashütte Original nu laddat upp 4 av mina bilder på deras Insta.

18 gillningar

Du kanske ska satsa på att bli en influencer när kamremseran är över :moneybag::moneybag:

2 gillningar

Alltid bra att ha något att falla tillbaka på. Har fått erbjudande tidigare men har hellre plåtandet som hobby. Det roliga försvinner lite när man ska producera bilder som en maskin. Då njuter jag heller att få betalt för att lägga på en rem. :joy::joy:

5 gillningar

Tänk ändå att vi försörjer oss på liknande sätt..:sweat_smile:

1 gillning

Trodde att du fått din fiber fixad när du skrev i den här tråden.

Det gick inte med super lim. :joy::joy:

Så glad är jag inte..:sweat_smile:

Ska jag sätta upp en riktantenn åt ditt håll?

Jaaa. :grin:

1 gillning

Tycker att jag har haft dåligt med såld sol el sedan jag fick upp solpanelerna. Ringde och snackade med installatören och undrade om det inte skulle ger mer än vad det gjort hitintills. Han pratade om att elen är ju så billig nu o s v men jag menade att det skulle ta 7 år att dra in anläggningen och då kanske man kan acceptera 10 år men i den takten som är nu skulle det ju ta 100 år. Han kom och kollade och så att båda paneluppsättningarna satt på samma inkoppling (enkelt uttryckt av en novis) så i förrgår kopplade han om det och igår och idag har det ju inte varit så soligt.

Man blir ju glad men det hade varit roligare om det varit rätt från början. Ska bli intressant att se vad han säger när han återkopplar.

5 gillningar

Wait what ? Har ena strängen inte varit inkopplad ? Eller eller det bara smartmätaren som inte varit kopplad ? :sweat_smile:
Skiljer det ngt mellan det du ser samt det nätägaren visar ?

Nej båda inkopplade på samma anslutning (om det heter så) enligt bilden. Nu är ena paneluppsättningen flyttad enligt pilarna. Om jag fattat det hela rätt så bromsades leveransen när alla kablarna satt på samma ställe. Jag har 2 uppsättningar paneler och nu är det uppdelat i växelriktaren. Det verkar som att allt visar rätt men att det varit begränsat hur mycket ström växelriktaren kunnat hantera/leverera med den inkopplingen. @iDrewn kanske kan förklara det hela lite bättre än jag.

Ah :+1:t2: