Nu blev jag riktigt glad! (2023)

Dottern är gluten. Det var jobbigt i skolan. Dels för att då, för nästan 20 år sedan, så visste få vad det innebar med gluten och blandade ihop det med laktos. Dels så var många livsmedel då fulla med vetemjöl, även fast det inte behövs, det är mycket bättre på den fronten nu.

Men det som var jobbigast var att få skolpersonal att förstå. Hände ofta att det bjöds på godis, hembakt, både från lärare och kompisar. Inte så roligt att få sitta och titta på när fröken bjöd resten av klassen på gotta.
Nötter och mjölk var alla uppmärksamma på men att någon får sin tarm förstörd i flera månader efter en vetebulle, kunde de inte förstå.

Jag har haft otaliga diskussioner med lärare om det olämpliga i att skilja ut barn på det vis det blir när, hon var den enda som de inte kunde ta hänsyn till.

4 gillningar

Let's agree to disagree!:sweat_smile::joy:

4 gillningar

Är det så illa :disappointed:

Lite så, bror på hur känslig man är, hur mycket man ätit osv. Men det är inte bra, särskilt om det upprepas, så tarmen inte hinner läka.

Jo absolut, men här var man rädd för AML, någon form av akut Leukemi eller att det skulle vara något med levern. Vilket känns mycket värre relativt sett till om det nu ”bara” skulle vara glutenintolerans eller något annat i matväg som hon är känslig för. :slight_smile:

4 gillningar

Det här har jag väntat på så länge!

1 gillning

Jag har signat upp för det där.

1 gillning

När jag vaknade upp till 20grader och sol på Teneriffa istället för snökaos i Göteborg

14 gillningar

Nu är det ute att jag kliver av som ”people manager” (lägsta nivåns linjechef) för att gå över mot teknik igen

Känns bra. Att vara konsultchef är inget för mig. Det visste jag ju när jag fick frågan men…

10 gillningar

Medarbetare är som förskolebarn. Det krävs förskolärarutbildning för att hantera dem.

3 gillningar

Inte första gången som jag hört den träffande beskrivningen :slight_smile:

1 gillning

Synd att så många chefer inte gått den!:joy:

Min fru är arbetsledare på en förskola.... Den du! :wink:

2 gillningar

Där blir ju den vanliga personalen i princip mellanchefer :slight_smile:

1 gillning

Skönt att vara chef, då har man ju alltid rätt. :rofl::rofl::rofl:

Dubbelt med barn!

Precis vad hon brukar säga :joy:

Det är fredag och vi får ett sms om att att vår lilla kille får en dagisplats i höst, där även vår dotter går.
Vilket vi var rädd för att han inte skulle få då det sägs vara brist på platser på vår sida stan och han dessutom är född efter deras normala inskolningsdatum, så vi trodde han fick avvakta inskolningen till januari -24.

Känns riktigt skönt, frun tycker det är jobbigt då det känns så snart, men det var lika förra gången vi fick plats :joy:

16 gillningar

Upptäckte att vi hade en nivå 4 på köksfläkten och inte bara 3. Vi har haft köksfläkten i 13 år.

14 gillningar

Påminner om när jag och en vän öppnade en ny värld för en bekant, genom att berätta att hans moped faktiskt var 4-växlad och inte 3-växlad som hans far lärt honom… han var ett år äldre och hade alltså inte märkt detta :joy:
Våra mopeder var dock 6-växlade, vilket Kändes nödvändigt i 45 :wink:

4 gillningar