Nu blev jag riktigt glad! (2023)

Äntligen har TV4-appen på ATV fått möjlighet till profiler!

2 gillningar

Och den har dessutom möjlighet att slå av valet av profil om man inte behöver det.

De har ingen barnprofil så fortfarande sämre än C More.

Skulle köpa en OLED-gamingskärm till mig själv i födelsedagspresent.

Budget 12 000 kronor.
Hittade en på fyndet för 9990 kr
När jag skulle betala så var priset 8000 kr

Det gjorde mig glad.

13 gillningar

Dröjer nog inte så länge innan den ligger på tradera :sweat_smile:

Alltid glatt att sälja på Tradera :smiley:

Som många här kanske redan vet så sysslar jag med reenactment och då ofta i föreningen Society of Creative Anachronism. Nu har jag efter 25 år äntligen tagit mig för att registrera mitt "medeltida" namn och vapen. Efter ca 6 månaders utredning så att dessa inte krockar med någon av de andra ca 50 000 medlemmarnas val så fick jag i dag godkänt på båda.

olafR hin litli
Namndelarna är från vikingatiden och finns dokumenterade i flera källor från den tiden.

Vapnet blasoneras så här.
Per pale azure and or, a boars head cabossed counterchanged and armed gules.

Och utifrån det kan man då göra en teckning.

Så nu kan jag använda dessa i officiella sammanhang inom föreningen.

11 gillningar

Och ny avatar här på bubblan!?

2 gillningar

Dags att registrera det som släktvapen då så du kan använda det i alla officiella sammanhang.

https://svensktvapenregister.se/

1 gillning

Ja, det kan vara något. Vi har ett vapen i släktträdet. Men då man bara räknar släktens fortlevnad på svärdssidan så är den adliga delen död, hade ett tag funderat på att använda delar av det vapnet, men det är 1600-tal och utanför den tidsperiod som föreningen rör sig inom.

1 gillning

Har en kompis som vann 200 000 och en ID4 på Postkodlotteriet. Det gjorde mig glad..:partying_face:

14 gillningar

Det är ju något sådant som skulle få mig att köra elbil. :joy::joy: Men det blir aldrig så då jag inte har några lotter. :joy::joy: Men det är kul att glädjas åt andra och man hoppas ju att det hamnade hos någon som behövde det i dessa tider.

Känns som att det här gick till rätt typ av familj. Jag köper inte heller lotter men hoppas ju lite att man ska vinna ändå..:sweat_smile:.

2 gillningar

Nya utbyggda E20 mellan Vara - Vårgårda är öppen ! :partying_face: 2+1 vägar suger men inte lika mycket som att åka 3 mil genom vägarbete
Tänk nu bara om Tesla kunde sätta upp mer nya laddare någonstans mellan Mariestad och Göteborg efter E20 (V2 laddarna i Jung räknas knappt :stuck_out_tongue:)

1 gillning

Woho....blir det smidigare i jul :smile:

1 gillning

Vara till Motel Motoristen har aldrig gått snabbare :laughing:

If you say so…

Brukar åka mer till typ Grästorp och andra byar runt omkring

Mcdragans som lockar?

Dålig koll på va det är, men oftast är det släkten som kallar till de trakterna

Då var fiberföreningen helt avvecklad och det visar sig att vi får tillbaka nästan alla pengarna vi la in. Så kostnaden för att få fibern indragen hamnade på knappt 800:-. :tada:

7 gillningar