Nu blev jag riktigt glad! (2023)

Ja, jag är i alla fall på väg att hoppa av min tjänst :slight_smile:

2 gillningar

Min chef har heller inte någon empati men det skiter jag i, läser lusen av fanskapet när det behövs. :joy::joy:

6 gillningar

Och han straffar dig med att behöva gå och gubbskvätta på nätterna :joy:

2 gillningar

Passa på och genera åldermännen medans du kan, innan du kan ana det står du där 03:00 och skvätter din slyngel. :joy::joy::joy::joy:

3 gillningar

Finns fördelar med det också. Passera kylskåpet för en bit av något gott :sunglasses:

1 gillning

Det är ju inte alltid så att man briljerar. Särskilt inte i familjen(och på Bubblan). Kanske beror det på att man i de tryggaste rummen är som mest ärlig och då kommer ens svagheter fram tydligare? Nåja, idag är det tvärtom. Jag och familjen samt två eller fyra familjer till(beroende på hur vi räknar) i bekantskapskretsen är upp i fjällvärden tillsammans.

Då jag genomgick en liten operation för några veckor sedan får jag inte åka skidor vilket helt ärligt känns helt botten. I förtvivlan över detta ringde jag SkiStar och med en mycket diffus plan frågade om vi kanske kunde få någon form av rabatt…. Utan att gå in på en massa tråkiga detaljer så var svaret nej. Efter lite lirkande från min sida lovade tjejen i kundtjänst att kolla med sin chef. Hon återkom efter 10 minuter med ett förslag. Om vi bokade om till en stuga/lägenhet med lite lägre standard utan ski out/in skulle de återbetala 50%. Jag slog till direkt.

Efter att tag började jag fundera på hur smart det det var. Varför skulle familjen få ett sämre boende för att jag inte kan åka skidor? Dessutom är det ju inte helt säkert att det är så kul för mig att få ett sämre boende om jag kanske ska tillbringa lite mer tid i boendet än normalt?

Det här har gnagt i mig och jag har med lite krystade berättelser för familjen berätta om det sämre boendet. Men också om den fantastiska rabatten. Entusiasmen har uteblivit…

Nu är vi på plats och det visar sig att boendet är marginellt sämre, avståndet till baken likaså. Sedan kan man köra fram bilen till dörren och det ingår parkering 5 meter från dörren. På något sätt känner vi alla att vi har ett bättre boende nu jämfört med det vi bokade från början, och det till halva priset. Helt fantastiskt. Nu försöker jag förklara för familjen att jag visste detta hela tiden och så här blir det när man låter pappa fixa och dona..:sunglasses::laughing:

Hustrun mumlade något om att jag hade lika stor tur med den här ombokningen som när jag träffade henne..:sweat_smile:

20 gillningar

Dra inte på med för stora växlar, nästa år kanske det blir på andra hållet istället. :joy::joy:

1 gillning

Telenor verkar ha byggt ut 5G-nätet ytterligare. Nu har jag 5G hemma som backup när det är avbrott på bredbandet.

7 gillningar

Synd att det inte spelas Lotto på måndagar. :rofl:

1 gillning

Vad är väl en hotellfrukost mot lingongrova? Med Johnnys sötstarka senap..:muscle::grin:

7 gillningar

Hahahah din hustru är fantastiskt! (Och du med!)

1 gillning

Ytterligare ett bra bevis på min kungliga ombokning..:star_struck:


Hade familjen varit lite kärv kring ombokningen hade de kanske sagt något om 5G 100 meter bort, där vi skulle bott..:relaxed:
Men nu är vi den glada familjen där barn och hustru med tindrande ögon nästan viskar fram, ”även 5G finns här”..:smiling_face_with_three_hearts:
:sunglasses::laughing:

4 gillningar

sweden carl GIF

4 gillningar

Äntligen i lager igen!

1 gillning

Alltså, den glädje detta fyller mig med går inte att beskriva..:sunglasses:. Bagageluckan är nästan inne i stugan..:sweat_smile:.

Den här (om)bokningen ska pappa leva på hela året, eller i alla fall till Falun. Där kanske familjens minnesbilder av detta börjar fada ut..:sweat_smile:

12 gillningar

Såg denna trailern och tänkte på hur det kunde varit om du haft lite mer otur.

1 gillning

Fantastiskt med snö. Var är ni? (Var var ni?)

1 gillning

Den där måste man ju se. Man är ju ständigt en sekund eller millimeter från det där..:sweat_smile:

Hundfjället. Hela Sälenområdet hade rejält med snö. Jag var där runt 10 jan och då var det ännu mer.

1 gillning

Det fanns en tid då tidningarna skrev sanningen, det gör mig glad.

3 gillningar