Nu blev jag riktigt glad! (2020–2022)

De har en lista VIPs. MS såväl som UPS, verkar det som :partying_face:

1 gillning

minns rof problemen med 360 där var de också sjukt effektiva. tror jag var utan i 3 dagar

1 gillning

Mange är tillbaka!!!

Kompenserar lätt att ingen iMac Pro kom igår!

3 gillningar

Tog fram robotklipparen efter vintervilan. Satte den i laddaren och öppnade appen så hämtade den datum och tid och gav sig ut och klippte.

5 gillningar

Lämnade in en JBL högtalare för batteriet krånglade.
Fick en ny trots att enheten var över 2 år.

Nu blir det test mellan Sonos och JBL.
Får Sonos Roam vara kvar eller åker den tillbaka. :man_shrugging:

9 gillningar

Berätta vad du tycker. Och jämför gärna med den lilla dödsstjärnan. :smiley:

Intresserad vad du tycker.

Jag testade Beam vs Bose Soundlink mini II
Beam står sig väldigt fint där

Ljudmässigt presterar ju Roam bättre på alla sätt jämfört med JBL utan volymen. Med det är säkert för att få ett balanserat och bra ljud på alla nivåer.

Sedan finns det lite grejer som irriterar med Roam. Går ej att se batteristatus när man kör över Bluetooth, när man laddar den så sätts den på vilket jag inte vill. Sedan finns ju en knapp på baksidan för av/på och switcha mellan Bluetooth och Wifi. Den knappen är lite otydligen vilket läge man befinner sig i. Säkert något man lär sig efter ett tag men…

Så för mig som kommer använda denna högtalare främst på jobbet över Bluetooth så är kanske inte Roam det bästa alternativet, ingen fullpoängare från mig men kommer behålla den.

1 gillning

Trots att det enbart är runt nollan och snöar samt att Teams strulat är jag riktigt glad idag. För ett tag sedan tog jag tag i att köpa en kaffekvarn då den gamla gick sönder för typ ett år sedan. Det blev lite struligt då jag först köpte en handvevad(gör inte det), men till slut en “riktig”.

Nu sitter jag här med en Pressobryggd kopp, gjord på bra böner som är malda just innan de fick 96-gradigt vatten över sig. Underbart gott! Jag är riktigt glad!!

8 gillningar

Menar du att det inte finns en batteriwidget?
Jag trodde att i princip allt som är anslutet till iPhone via bluetooth har det?

Fick precis mina AirPods Pro som varit ute på garantireparation. Felanmälde 21/4 och nu är de alltså tillbaka från en sväng ute i världen till lilla Visby :slight_smile:

6 gillningar

Nu plötsligt ser jag att man kan ChromeCasta från Onedrive :grinning:

1 gillning

hu?.. men så nice… när kom det?

Ingen aning bara hittade knappen igår :slightly_smiling_face:
Googlade lite och verkar som att stödet kom tillbaka här i april. Det är ju det området bildvisning som Onedrive ligger efter tex Google Foto så det är välkommet

1 gillning

Blir så glad när man lyckas hitta en felkälla. La in en ny blocklist i Pi-hole och tydligen var den lite för nitisk som stoppade min musik :man_facepalming: :rofl:

3 gillningar

Fick mitt provsvar idag om Covid, var negativt så får stanna hemma med hundarna! Frun blev flyttade idag från sjukhuset till karantänshotell istället. Från det jag sett så ser det fräsch och rent ut, även om det är ett äldre hotell. :innocent:

12 gillningar

Vad skönt för verkade vara jobbigt om ni båda var i karantän

1 gillning

Gratis sågning OCH det gick in i bilen! Två typiska saker en blir glad för.

9 gillningar

Där gjorde du ett riktigt kap. :joy:

1 gillning

Vad ska det bli för kul?