Nothing Phone 2

Från sajten:
image

Hypen har knappt hunnit lägga sig sedan Nothing lanserade Nothing Phone (1) och nu är det dags för uppföljaren och precis som sist så ska det teasas en hel del.

Den kommande Nothing Phone (2) ska vara mer premium än förra modellen och den kommer ha en processor från Qualcomms Snapdragon 8-serie. Det har tidigare ryktats att den kommer ha en 6,67-tums amoled-skärm med stöd för 120Hz. Ryktena säger även att den kommer med 12 GB RAM och 256GB lagring. I deras tweet som ni kan se nedan ser de ut att kombinera det vita LED-ljuset som förra modellen hade på baksidan med en röd, pulserande LED-lampa.

Kameran ryktas bli vassare på uppföljaren och det ska enligt ryktena finnas tre kameror på baksidan av telefonen på 50 megapixel samt en selfie-kamera på framsidan som är på 32 megapixel. Telefonen kommer visas upp någon gång nu i sommar och det ska bli intressant att se vart denna hamnar prismässigt.

Via Twitter

1 gillning

Svårt att se hur den här strategin kommer löna sig i en allt mer tekniktrött värld i allmänhet och mobiltrött värld i synnerhet.

Men den har ju en saftblandare på baksidan!

Warning Red Light GIF by Mashed

1 gillning

Nothing Phone (1) som jag kört sedan släpp har fungerat fint. Snabba uppdateringar och hänger man i deras discord så går det att önska features som de faktiskt också i många fall implementerat. Nu får vi Android 14 i beta om någon vecka med. Jag väljer att tro på nothing men har också svårt att se hur det ska vara lönsamt.

1 gillning

Fick de inte kritik för att uppdateringarna var långsamma?

Uppdateringarna tycker jag har varit relativt snabba. Mycket bättre än exempelvis HMD Global/Nokia som har Android One, utan egna pålägg. I teorin borde de ha snabbare uppdateringar.
Sen tror jag mobilerna bara är en del i en långsiktig strategi. Det är väl deras hörlurar som har dragit in mest pengar.

Även i den geopolitiska turbulensen (mycket anti Kina) tror jag det är fördel med att de är lokaliserat i England.
De har även lokal tillverkning i Indien.
Jag tror det finns en framtid för företaget. Men de växer nog långsamt.

3 gillningar

Nothing har släppt en ny video. Inga direkta hemlighter:
(6) Nothing Community Update | Q1 2023 - YouTube

Intressant däremot att de har värvat många från det tyska företaget Blloc:
The Blloc Zero 18 is a minimalist's smartphone with some great ideas (androidauthority.com)

1 gillning

De har ju plockat typ hela teamet från Oxygen OS med, spännande!

1 gillning

Hårdvarumässigt så vet vi att den får lite större batteri.
Men jag skulle gärna se snabbladdning på åtminstone 67w med kabel.
I princip alla Kina mobiler från Motorola till Poco i samma segment har det som en minimum nivå numera.

De behöver inte uppfinna en ny egen teknologi för det. Finns lösningar redan:

Sen får man hoppas att de har en bra strategi långsiktigt. Och inte upprepar OnePlus misstag:

Lite mer rykten. Blir mer rundade kanter, samt 80 watts laddning:

Men man får ta renderingar med en nypa salt. I juli vet vi säkert.

Från sajten:
image

Nothing har under flera månader retats men nu är det äntligen dags att visa upp deras nästa smartphone.

En lansering för Nothing Phone 2 är spikat till den 11 juli klockan 17:00 med en livestream från Nothings hemsida. Phone 2 blir den första smartphonen från Nothing att lanseras i USA. Grundaren Carl Pei har sagt att Phone 2 kommer att kunna utmana premium-lurarna mer än fjolårets modell som hade prestanda i mellanklass.

Nothing har redan bekräftat att de kommer att använda det något äldre prestandachippet Snapdragon 8+ Gen 1. Det här lär innebära förbättrad kamera-mjukvara med RAW HDR-bilder och 4K-video med upp till 60 bilder per sekund. Vilka uppgraderingar som sker för kamera-hårdvaran är än så länge okänt. Mjukvaran sägs även bli mer polerad och Nothing har lyckats locka över flera utvecklare från Carl Peis tidigare arbetsplats – OnePlus.

Via: Engadget

2 gillningar

Sista skriket för en döende bransch.

2 gillningar

Ja man får se prissättningen på den. Blir intressant om det blir något mer till mjukvaran, Nothing OS 2.0

Ser ut att bli rejält dyr:
The upcoming Nothing Phone 2 could cost you dearly (androidpolice.com)

Dyrt jämfört med första telefonen, men billigt jämfört med andra topp modeller?

Ja fast den har en äldre processor inte det nyaste Qualcomm har.

Ja, men 9-10k är ju inte 15k+, så stor skillnad är det inte mellan senaste och näst senaste cpu’n.

1 gillning

Ja kan de i alla fall vara 4 eller 5000 kr billigare är mycket vunnet.

1 gillning