Nothing introducerar budgetvarumärket CMF

Från sajten:
image

Mobiltillverkaren Nothing lanserar ett nytt varumärke, CMF by Nothing. Detta ska fokusera på produkter med bra kvalitet och bättre design till överkomliga priser.

Londonbaserade mobiltillverkaren Nothing presenterade en nyhet vid sitt senaste kvartalsmöte. Företaget kommer att lansera ett nytt varumärke, CMF by Nothing som fokuserar på produkter bättre design, bra kvalitet och till överkomliga priser då detta är något marknaden efterfrågat.

Företagets CEO, Carl Pei, berättade under mötet att de första produkterna kommer att vara ett par hörlurar och en smartklocka. Båda dessa väntas lanseras senare i år. CMF står för “Color, Material and Finish” och Nothing kommer fortsatt att fokusera på innovation i premiumsegmentet med nya teknologier medan CMF använder beprövad teknik med bra, funktionell design.

Carl Pei har för övrigt erfarenhet från just detta då han var med och skapade budgetmärket Nord inom OnePlus.

Vad tror vi om detta?

Källa: TheVerge

Jag tror det kan bli bra Nothing varumärket känns lite krystat tycker jag. Särskilt i länder med engelska. Sen tror jag glyph lysena och den transparenta designen mer talar till en nischad krets av tech entusiaster.
Så de lär bli Nothing produkter i premiumsegmentet.

CMF för alla andra så att säga. Hörlurar som är vita, svarta eller med färg utan genomskinligt. Samt något billigare.
Gillar CMF loggan med det orange också.

Carl Peis mål som man har sett i intervjuer har velat bli en stor aktör inom konsumentelektronik.
Det tror jag de inte hade blivit med enbart Nothing.
Företaget är ungt ännu. Men än så länge har det gått rätt bra.

Nothing är inte kinesiskt.

3 gillningar

Huvudkontoret i London, England. Tillverkning av mobilerna i Kina och Indien.
Fast de flesta har tillverkning i Kina, även Apple.

2 gillningar

Tack, uppdaterat nu.

3 gillningar

Tidigare var det rykten om att undermärket skulle heta Particles by Xo. Var kanske bara ett arbetsnamn eller så ändrade de namnet under processen.
ladda ned

Lite läckor om CMF produkterna:

Nästa vecka kommer prylarna:

Indien först ut vad det verkar.

Nu har CMF en hemsida:

Intressant helt klart :slightly_smiling_face:

Nu listade på svenska amazon:

2 gillningar

Verkligen prisvärda :blush: