Noip.com

Då måste du ha satt upp hole-punching för du kan inte ansluta till en 10.x adress utifrån.

Mer sådana tekniska termer till @Sevis så kan han lika bra supa ner sig igen då förvirringen är total. :rofl::rofl::rofl::rofl:

Med hole punching menas olika tekniker att ta sig igenom en brandvägg för att ansluta till en dator på insidan av den brandväggen. Man slår hål på brandväggen helt enkelt.
Löses som regel att datorn på insidan brandväggen ansluter till en server på nätet och så ansluter man till datorn via den servern. När anslutningen är gjord så är man uppkopplad till datorn direkt och behöver nödvändigtvis inte gå via servern på nätet.

2 gillningar

Portforward sen är ditt problem löst.

Nope. Bara knappade in ip:t. Min interna ip är 192.

Hepp, kör port forwarding :smiley:

Kopplat bort mina andra router och kör endast vi Teltonika och allt funkar precis som jag önskar.

Så kan man med göra, ”men det är inte rätt”. /yrrol.

1 gillning

Då har du inte en 10-adress på din router. Går inte att komma åt en privat ip-adress från ett publik nät utan port-forwarding, von eller liknande.
Enda sättet som jag ser att det skulle kunna funka är att du har samma operatör på mobila bredbandet och paddan. Får du då samma lokala nät på båda och operatören har öppnat för det skulle det funka.

Om du sätter Teltonika-routern i bryggläge funkar det då?
För övrigt är det säkrare att sätta upp vpn istället för port-forwarding. Enklare för alla komma åt ditt interna nät med port-forwarding. Problemet är att man inte vill att alla ska ha access.

De va exakt det som inte funkade. De va i bridge mode den var kaos.

Ok, hade för mig att du hade satt upp forwarding och inte bryggat.