Noip.com

Någon här inne som kör denna tjänst ifrån noip.com?

Jag har installerat den på min Mac mini och satt upp en adress. Men problemet är att jag kommer inte åt min Mac.

Är det något speciellt man måste göra förutom att installera deras program som uppdaterar ip adressen?

Eller har ni tips på annan tjänst?

Vad har du för uppkoppling? Har du publikt IP? Vilken tjänst vill du komma åt? Har du öppnat för denna tjänst i din router/brandvägg?

Jag har öppnat alla portar som behövs. Jag kommer via den interna adressen.
Men inte utifrån nätverket.

Jag tycker de e lite konstigt för jag ser en annan ip adress i min Amplifi router emot vad jag faktiskt har.
Min Amplifi är kopplad emot mitt Teltonika rutx11 modem/router som är i bryggat läge.

Har du ett publikt IP i Teltonika-modemet?

Hur menar du nu?

Fan vad det ska grejas med allt man får tag på. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Haha ja kan han inte bara ligga bakis i soffan som en normal människa :joy:

2 gillningar

Han är inte bakis, han var ju inte ens full, right. :rofl::rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Med de modemet som följde med ifrån Huawei funkade det

Har du en mobiluppkoppling? Isåfall har du förmodligen inte en publik IP så det är bara att glömma vad du vill göra. Eller konfigurera modemet på något hemligt vis. :laughing:

Han dricker ju inte ens …

1 gillning

Precis. :rofl::rofl:

Men de funkade med modemet ifrån Telenor som följde med. Verkar skumt. Kanske får köra tvärt om då. Att inte ha teltonika i bryggat läge. Och köra min amplifi i bryggat istället. Så den bara förlänger internet.

Är det ett vpn som du har satt upp?

Har du en IP-adress i något av spannen:

10.0.0.0 – 10.255.255.255,
172.16.0.0 – 172.31.255.255 eller
192.168.0.0 – 192.168.255.255

så har du en privat IP-adress.

Det här är alldeles för invecklat för severyd, tycker mest de e skumt att det fungerade med modemet ifrån Telenor. Men inte nu.

Det står en 94.243 adress när jag kollar på whatsmyip.
Men i amplifi router en 100. adress

Har en 10. Adress från Tele2 här hemma. Har inga problem att ansluta utifrån till min mac mini.

Hur ansluter du då?

Anbänder en app på iPaden som heter RemoteVNC. Knappar bara in mitt ip och kontouppgifter och ansluter

1 gillning