No rest for the completionist

Med all kunskap som måste finnas inom Apple angående träning är det lite konstigt att det inte finns tid för vila.

Det finns mindfullness, är det inte nog?

Nu handlar det om ringarna och dom månatliga utmaningarna. Du måste hela tiden klara dina mål.
Skulle man bli sjuk en dag kan ju en streak gå förlorad.
Använder tex en app som heter Pedometer++ som har inbyggt att skulle man råka missa en dag så är det ingen fara om man inte missar för ofta.

1 gillning

Jag har stängt av alla sådana funktioner på min Apple Watch. Har inte ens påminnelsen om att ställa sig upp påslagen längre.

1 gillning

Jag är nog för dum. Förstår inte problemet.

Träning bryter ner musklerna, vilan bygger upp dom. (lite enkelt förklarat)

Jo, det vet jag. Tränat hela mitt liv. Men jag ser inte problemet med ringarna i Apple Watch.

Det här jag pratar om under flera år. Kan inget annat än instämma i vad som skriv.

Men det finns ju inget utrymme för vila eller sjukdom. Missar du en dag så är din streak körd.

OK, så det är altså statistiken som förstörs av att det inte går att välja vila. Då är jag med, men själv bryr jag mig inte om sådant.

Håller med om artikeln och tycker att det är märkligt att Apple inte gjort detta lite annorlunda eller iallafall utvecklat det över tid.

Stänga ringar och månatliga utmaningar är rätt beroendeframkallande och i princip är det ju bra men framför allt utmaningarna är sådär tycker jag. Både för mig och min fru varierar det mellan att vara svinsvårt att nå utmaningen en månad och rent av löjligt enkelt en annan. Lite mer variation och balans hade gjort det mer motiverande och roligare.

3 gillningar