Nintendo släpper ny variant på Switch

Ingen 4k som många kunder önskat.

1 gillning

Givet köp. Liiiite tråkigt att det inte blev högupplöst skärm…men…men…men.

1 gillning

Från sajten:
image

Idag presenterade Nintendo nästa version av deras handhållna konsol Nintendo Switch.

Den nya versionen får en 7 tum stor OLED-skärm, en ny krispig skärm med mindre ramar runt om så att konsolen förblir i samma storlek. Den tidigare modellen hade 6,2 tum och den enbart bärbara Nintendo Switch Lite 5,5 tum. Nintendo Switch OLED får som tidigare en dockstation där vi kan sätta vår Switch för att få upp bilden på teven samt ladda. Dockstationen får LAN-ingång och förser konsolen med internet för att få stabilare onlinespel än tidigare.

Vi får två avtagbara kontroller så vi kan spela två spelare eller sätta ihop dessa med en modul för att få en mer klassisk spelkontroll. De kommer i modeller med röd och blå Joy-Con-kontroller och svart dockstation samt med vita kontroller och vit dockstation. Enheten som håller skärmen är svart i båda alternativen. Den 8 oktober får vi se dessa i butikerna.

Via: Nintendo.

2 gillningar

Usch för Nintendo! Otroligt lökig “uppgradering”

Behövdes inte ens en uppdatering.

Kommer köpa enbart på grund av den vita dockningsstationen!

Spelar aldrig i handhållet läge.

Efter att ha sett @Marcus_Attefors startat WW3 med sonen så blev jag lite sugen på en. Kanske hugger på en nu så frugan och jag kan dra igång WW4 hemma! :joy: :star_struck:

Rekommenderar overcooked om man som vuxna vill spela ngt ihop på Switch. Svadan som min fru levererade när jag missade att diska tallrikar :joy:

1 gillning

Hoppas nu det kommer lite nya spel istället för att återvinna gamla. Vi har fortfarande inte sett nått nytt MarioKart till den nuvarande modellen.

Är det allt som är nytt? :face_with_raised_eyebrow: Ovärt isf.

Det blir inget för mig. Jag spelar bara handhållet på min, har inte packat upp dockan ens, minnet klarar jag mig bra på och ser inte att det skulle bli så mycket bättre med samma låga upplösningen på en obetydligt större OLED display (med sina nackdelar).

Power säger sig ha fått in i lager redan. Kan man räkna med att dom skickar nu direkt? Ser inte att dom skriver ut någon annan släppdatum.

https://www.power.se/gaming/nintendo/nintendo-konsoler/nintendo-switch-oled-spelkonsol-vit/p-1194972/