Nintendo 64 kommer till Switch

Från sajten:
image

Natten till idag var det dags för Nintendo Direct igen och Nintendo presenterade nyheter – en del riktigt trevliga.

Förutom ett par nya spel som Bayonetta 3, Splatoon 3 och Chocobo GP som är ett racingspel i Final Fantasy-världen. Så var det Kirby som stack ut. Det ser riktigt mysigt ut när den lilla rosa figuren ger sig ut på 3D-äventyr i Kirby and the Forgotten Land. Vi får ta del av äventyret i april nästa år.

Men det som gjorde att vi drog till oss öron och ögon lite extra var att Nintendo 64 kommer till Nintendo Switch. Det via Nintendo Online där vi sett appar för NES och SNES innan. Här får vi bland annat storspelen Super Mario 64, Mario Kart 64, Lylat Wars och The Legend of Zelda: Ocarina of Time.

Samtidigt kommer det en app för Sega Mega Drive med 14 klassiska spel och till båda dessa system kommer det trådlösa kontroller för att uppleva spelen precis som på den gamla goda tiden.

Men allt detta kommer tyvärr till ett pris. För att få de nya delarna av Nintendo Online krävs det att vi tecknat ett tillägg i tjänsten Nintendo Online vid namn Expansion Pack som släpps under oktober månad. Det betyder i sin tur att vi får betala 90kr i månaden istället för de nu väldigt överkomliga 40. Kontrollerna säls via Nintendo Online för 50 dollar styck.

Vi får också se en samling med gamla Castlevania-spel i spelpaketet Castlevania Advance Collection och DLC till Monster Hunter vid namn Monster Hunter Rise: Sunbreak.

Via: Nintendo Direct.

1 gillning

Jag älskar verkligen retro som grej, men när jag väl sitter där och skall spela gamla spel blir jag så uttråkad. Men kanske kanske Zelda Ocarine of Time.

1 gillning