Bolaget Ninja meddelar idag att deras slushmaskin SLUSHi Frozen Drink Maker nu finns tillgänglig i Sverige. Så om du är sugen på att göra svalkande drinkar i sommar – och kanske få en brain freeze eller två – går den nu att köpa.
SLUSHi Frozen Drink Maker kan göra frysta drycker, även kallade slush, på 60 minuter eller mindre, och till skillnad från traditionella metoder används ingen is. Det innebär att smaken inte vattnas ut på samma sätt. Maskinen kan göra både enskilda portioner och större mängder, och den håller dryckerna kalla och fräscha i upp till 12 timmar.
”Vi är glada över att kunna presentera nya Ninja SLUSHi som erbjuder otaliga möjligheter att skapa slushies, frysta daiquiris, milkshakes och mycket mer – helt utan krångel, året runt, med en enkel knapptryckning,” säger Neil Shah, Chief Commercial Officer på SharkNinja. ”Vårt ingenjörsteam har utvecklat en enastående maskin som gör det enkelt att njuta av slushies med en kvalitet som påminner om det man får ute – fast hemma.”
För att kyla ner dryckerna använder Ninja sin RapidChill-teknologi, vilket innebär att det tvådelade systemet fryser vätskan jämnt och håller den vid önskad temperatur. För att göra en egen slush häller man ner vätskan i behållaren, väljer ett av de fem programmen, och efter cirka 60 minuter är den redo att avnjutas. Maskinen har ett rengöringsprogram som gör rent efter användning, och alla lösa delar tål maskindisk. För den som verkligen älskar slush är det bara att slå till – men det kostar. SLUSHi Frozen Drink Maker har en prislapp på 4 499 kronor och kan förbeställas hos Power.
Nej usch, men jag tänker att man måste ju kunna göra grymma Pina Coladas och sånt. Och Strawberry Daquiri. De ska väl egentligen inte göras på slush, men jag minns att de körde det på finlandsfärjorna, då var det väldigt gott iallafall.
Inte kul om ölen exploderar i frysen. För någon vecka sen när det var kallt ute glömde jag en kasse öl på balkongen, de hade klarat sig, men jösses vad kalla de var när man skulle dricka dem dagen efter.