Ni som är hemma på Samsung TV

Alltid konstläge! Det är det som händer om en trycker på den tradionella av-knappen också. Vill jag verkligen stänga av den så får jag hålla inne knappen.

Under förra årets Black Friday så halverades priset på bland annat Q90.

Fast nu låg den X antal nivåer upp i prisklass så antar dom inte blivit av med supermånga sådana.
Kan inte se en Q80 ska gå u 15.000 till BF, men hoppas jag har fel! Sjukt pris isf

Håller på att fatta beslut om att köpa LG OLED65C9 eller Samsung Q90R.
De är extremt lika och alla tester på tuben överlåter det slutliga valet till den som skall köpa.

Hade fördelen att jämföra dem sida vid sida i en butik i USA vilket inte gör det lättare.

Någon som har någon av dessa och kan ge någon input ?

Svarar själv på denna.
Då Samsung har stöd för Airplay2 men INTE homekit så blev valet direkt enklare… LG :+1:

1 gillning

Vad var det den skulle göra via HomeKit? Typ styra av och på etc?

/P

Typ ja, koppla till automation osv.

Klarar LG det?

Japp, LG OLED65C9 har det stödet.

Now were are talking :slightly_smiling_face:

Ooo satan !!! :cowboy_hat_face::+1:t2:

Har en Samsung och tycker det är märkligt att den har stöd för Airplay2 men inte HomeKit. Här har LG gjort helt rätt som stödjer homekit

1 gillning

De vill väl cementera sitt egna smart things!

De hade lika gärna kunnat skippa AirPlay-stödet med. Det är bara enväg

Börjar faktiskt sakna min Apple TV, envägs Airplay och bedrövlig, BEDRÖVLIG anslutning till blåtandshörlurar. Vissa appar kraschar ocksp rätt ofta men det kan ju bero på en dåligt byggd app.

Körde till en början Samsungs egna appar också men gick tillbaka till AppleTV.

Som vanligt när det gäller Samsung, duktiga på hårdvara suger på mjukvaran. Apple borde köpa upp företaget och göra de till en renodlad komponenleverantör :stuck_out_tongue:

2 gillningar

AppleTVn har fått vara master här hemma.

Har inte ens funderat på att ersätta min AppleTV med Samsungs inbyggda dito.

1 gillning

Fast inget annat TV-system slår Tizen.