NHL 2022/2023

Mindre än en månad kvar till säsongstart så dags att skapa en tråd så @Zop slipper.

Dagens nyhet är att Big Z pensionerar sig som en Bruin, mycket fint.

1 gillning

Ser fram emot min nya automation hemma, varje gång Captials gör mål spelas deras goal horn och säger Capitals Scored på alla våra högtalare. Kommer bli populärt hemma :joy:

1 gillning

Tur att du inte håller på Chicago Blackhawks:

2 gillningar

På tal om Chicago Blackhawks. Det är mitt lag i NHL och den här säsongen ser det ut som att vi gått ut riktigt hårt … på att komma sist.

I vilket lag tror ni att Kane hamnar?

Det ryktas ju till och med om att mitt Boston Bruins är intresserade.

Bruins gör ju någon slags "last run for the cup" med Bergeron och Krejci så det känns inte ologiskt men jag vet inte hur dom ska klara budgettaket.

Tror att han hamnar i New York.

I Rangers?

Ja, dom gör ju definitivt en "cup run" igen, men även dom har väl dåligt också med Cap? Kane lär väl kosta norr om $10 millar per år.

Pittsburgh och Colorado kan nog enkelt skapa sig utrymme lättare men betalar inte dom summorna (och har kanske inte behov av Kane heller).

Tänkte på Islanders.

Ah, New York var inte helt glasklart. :grinning:

Har lite för dålig koll på Islanders, så jag litar på dig.

Har såklart absolut inget emot att se honom i Boston men tror som sagt att det är osannolikt.

Ja du, den här föryngringen kommer att ta tid. Vi får nog spendera nästkommande tio år att se tillbaka på storhetstiden tyvärr. Fördelen är att vi kommer att få välja tidigt i draften ett tag framöver.

Det här är det Blackhawks jag följde under de svåra åren i slutet av 90-talet. Man vet att det vänder så småningom.

1 gillning

Samma här, fick Blackhawks, Bears och Cubs med ”fadersmjölken”. Han är nämligen uppväxt där. I och med att jag även är uppväxt med sjuttio och åttiotalets Arsenal så är man van med motgångar :blush:

1 gillning

Eftersom jag inte har någon koppling till USA så har jag fastnat för lag från olika städer i olika sporter: New York Yankees (MLB), Boston Celtics (NBA), inget lag alls men ett stort intresse (NFL) och Chicago Blackhawks (NHL).

2 gillningar

Det där är ju en av de få fördelarna med stängda ligor, att man kan göra en re-build med hjälp av bättre draft.

6 år i Boston och en fru därifrån är kan jag inte hejja på annat än New England-lag. Men i princip är det Bruins och Patriots som jag följer nära, men kan inte låta bli att snegla på resultaten för Red Sox och Celtics då och då.

Tycker att nackdelarna med stängda ligor överväger. Jag skulle tycka det var mer underhållande med ett ligasystem där man faktiskt kunde åka ur NHL. Redan runt nyår brukar det i princip vara klart vilka som inte har en chans att gå till slutspel. Det skulle tillföra något med en bottenstrid och risken att åka ur. Inget lag skulle göra som Chicago gör den här säsongen då heller.

Men USA har tyvärr traditionen med stänga ligor och ägare som tjänar pengar på det.

Jag håller helt med att nackdelarna överväger. En enklare re-build var en av de få potentiella fördelarna.

Men som du säger så gillar USA stängda ligor och har ju inget seriesystem på plats egentligen utan en klar uppdelning mellan "amatör" (college) och professionell sport och många rätt svårförförståeliga regler mellan de två.

Läge för en Zibanejad till lunch på Brödernas. :ice_hockey::hamburger:

3 gillningar

Han blir bara bättre och bättre. 100 poängs säsong på gång?

1 gillning

Härligt med en Blackhawks-vinst lagom till frukost.

1 gillning

Bra start på en söndag :muscle:t3:
Vi får vara glada för varje poäng som ramlar in på kontot.

1 gillning