NHL 2021

NHL-premiär i natt – är det någon som kommer att sitta uppe?

Själv har jag inte den dygnsrytmen så för mig blir det slutet på Colorado–St. Louis till frukost och sammandrag av resten av matcherna.

2 gillningar

Matcherna som börjar ett är svåra även på helgerna, men då kan det bli första period iallafall. Min första match är Bruins-Devils på lördag klockan 19 vår tid.

Skönt att dom kommer igång igen!

1 gillning

Ja imorgon blir det att sätta klockan en stund tidigare än vanligt för att få se lite hockey innan dagen börjar :smiley:

1 gillning

Ser nog första perioden som börjar strax.

1 gillning

Kan konstatera att Blackhawks ser bedrövliga ut i år igen.

Vet redan hur det slutade, men tänkte titta på Edmonton - Vancouver i väntan på nya direktiv på jobbet.

Tips om du sitter med en Mac eller en PC:

Klicka på länken ”På NHL.TV kan du dessutom se alla matcher live och i efterhand” när du gått in på en match på Viaplay. Klicka i MILESTONES i spelaren på NHL.TV så får du upp vita och röda prickar på tidslinjen som du kan klicka på. De vita är farliga målchanser och de röda är mål.

3 gillningar

Vilken skillnad på hockey och hockey… :ice_hockey:

Jag har länge önskat att vi skulle gå över till mindre rink även i Europa för ett snabbare rakare spel. Dessutom har de flyttat ut blålinjerna i NHL längre mot mitten (mindre mittzon) så att det är lättare att behålla pucken i anfallszon. En av många små förändringar av reglerna som gör sporten mer underhållande.

2 gillningar
1 gillning

Fantastisk miljö runt kvällens utomhusmatch vid Lake Tahoe.

2 gillningar

För er som inte har Viaplay så bjuder SVT på Boston Bruins–New York Rangers kl. 19:00 i kväll på SVT 2 och SVT Play.