NHL 2021/2022

En till aspekt som gör VM tråkigt är att de ofta spelar på internationell rinkstorlek och med IIHF-regler. Liten rink och NHL-regler känns som en helt annan sport.

3 gillningar

Sant. SHL har genom åren ibland diskuterat att byta till liten rink. Jag är för.

2 gillningar

Jag känner mig nöjd med mitt Bruins så långt. Signat Taylor Hall på fyra år och draften kändes ovanligt bra och till och med tre svenskar. Seattle Kraken tog Lauzon men det är ok. Signa några UFAs (läs Krejci), och trejda till oss en backklippa så kan vi göra ett seriöst försök på The Cup innan Bergeron och Marchand lägger av.

5 gillningar

Är det möjligt att resa i Februari så åker jag och tittar. Har 2 elever i Peking dessutom som jag kan passa på att träffa samtidigt. Tyvärr tror jag inte det kommer vara möjligt däremot :frowning:

2 gillningar

Dags för säsongspremiär. :ice_hockey:

2 gillningar

Eftersom jag försökte mig på att göra en liten sammanfattning av mina intryck i NFL-tråden började jag reflektera över även NHL-säsongen så långt och kan bara konstatera att jag inte kunnat dra några slutsatser så långt.

Även fast hockey nog är min favoritsport att kolla på älskar jag att NFL har så få matcher att varje match betyder något och så är det ju inte riktigt med 82-matchers grundsäsong. I MLB så säger dom att alla lag kommer vinna en tredjedel av matcherna, förlora en tredjedel och det är vad man gör med den sista tredjedelen som räknas. Precis så är det ju med NHL också.

Efter cirka 10 omgångar är det några lag som överraskat (Florida, Carolina…) medan tippade storlag som Colorado, Vegas, Toronto och mitt Boston börjat rätt stapplande. Men jag tror att ordningen kommer vara återställd framåt våren som vanligt. Mycket hockey kvar att spela helt enkelt…

1 gillning

Brukar vara framåt januari som det är dags för en sammanfattning.

1 gillning

Fast matcherna betyder mer i MLB eftersom det bara är vinnaren i varje division som går till slutspel (+ Wild Card).

1 gillning

Jo, men å andra sidan spelar dom ännu fler matcher. Men det var mer tanken, att även de allra bästa lagen kommer förlora rätt många matcher innan säsongen är klar.

Vilket mål!

4 gillningar

Foppa-style.

1 gillning

McJesus! Helt sjukt mål. Kan vara kanditat till årets mål redan!

1 gillning

Är inte sådana mål vardagliga i thailändsk hockey? :wink:

Man har väl pillat in några puckar… T.ex. detta målet när backen sköt mig i magen och styrde in den med mitt six-pack!

2 gillningar

McDavid i all ära. Höglander fintar hela laget.

1 gillning

Backlinjen i Los Angeles Kings kommer att börja kalla sig för Blockchain.

1 gillning

Det kanske inte blir något OS med NHL-stjärnor trots allt.

Tråkigt att höra. Hoppas de repar sig snabbt.