NHL 2023/2024

Börjar nästan kännas som både Oilers - Stars och Rangers - Panthers är såna matchserier som kan gå till game 7. Hoppas på att Rangers tar matchen ikväll hemma i Garden.

1 gillning

Nu är det avgjort i damernas motsvarighet till NHL:

Kul att damhockeyn går framåt, och att de kan leva ordentligt på hockeyn.
Förhoppningsvis får man in flera tjejer som får riktiga idoler.

Något magiskt spelar var det inte snack om direkt däremot, jag har sett 2 matcher, men det är en helt annan sport. Oavsett kul med utveckling framåt!

1 gillning

Tung Panthers seger! Nu är det blir det tufft!

Ja, det var trist. Men men, bara att ta nästa match och städa av. Sedan plocka Game 7. Men egentligen, som svensk spelar det ju mindre roll vilka som vinner, ganska svensktätt i båda lagen. Om jag räknar rätt så är det 5 svenskar i vardera lag :slight_smile:

Jättebra med WPHL, men den här första säsongen har varit lite underligt genomförd. Inga riktiga team-namn och dom var jättesena med hitta rinkar och släppa biljetter. Jag var lite sugen på att försöka gå på några matcher men Boston spelar tyvärr i UMASS Lowells arena vilket ligger rätt illa till.

1 gillning

Hejdå Rangers! :leopard:

Ja, det var tråkigt. Men kul för OEL att äntligen få spela Stanley Cup final efter typ 14 säsonger i NHL eller nåt sånt.

1 gillning

Tråkigt och kan inte säga att jag gillar Panthers men man kan inte förneka att dom är ett lag byggt för playoff-hockey.

1 gillning

Nu hoppas jag Panthers spöar Oilers.

skapliga draget på den arenan , när dom tog sig till final!

Nej! Nu hoppas vi på att ett kanadensiskt lag får vinna för första gången sedan 1993.

3 gillningar

Vilken galet snygg styrning av #53 johnston :exploding_head:

– What a skillfull play that was!
– Thats nasty!

:star_struck:

4:04 in

Det här kan bli kul!

2 gillningar

Ojojoj så bra Oilers är och ändå förlorar dom mot Panthers. Jag har har faktiskt sällan sett så komplett hockey, men inga mål.

Jag gillar som bekant inte Panthers men satan så dom är byggda för precis den här typen av hockey, stäng ner, boxa ut, gör mål på kontringar.

3-0 Panthers. Nu ska det till ett smärre mirakel ifall Stanley Cup bucklan hamnar någonannanstans än i Florida. Dags för McDavid att byta klubb till nästa säsong för att ha chansen på en buckla? :thinking:

Det är redan klart. Edmonton kan möjligen ta nästa, sen får Panthers fira.

McJesus kommer få flera chanser.

Är glad för OEL skull! :+1:t3:

Jag tycker faktiskt lite synd om Oilers. Dom spelar så vacker hockey men får ingen utdelning för det är inte så man behöver spela i slutspelet. Panthers spelar enkelt, tufft och konsekvent tillsammans med att Bobrovski står på huvudet.

Vad hände inatt? 8-1 Oilers. Är det nu den stora vändningen kommer? Svårt att se att Panthers ska torska 4 raka dock. Jag tror Panthers tar det på hemmais.