NHL 2023/2024

Jag är förvånad över västsidan. Trodde Avs skulle slå Stars och Oilers rätt enkelt ta Canucks. Nu tror jag på Rangers-Stars i final.

McJesus kommer få lyfta bucklan förr eller senarer. Vancouver får vänta några år till. Hoppas Rangers tar chansen nu och vinner när Mika är in sin prime.

Hoppas också på Rangers nu när Bruins är utslagna men lite synd att Henke inte fick vinna.

Verkligen, var min tanke först också, men han hade ju ändå avslutat i Capitals så oavsett hade han inte varit en del i årets upplaga!

1 gillning

Så är det ju men mer i allmänhet att Rangers inte vunnit sen 94 men gått långt ett antal gånger under Henkes tid och man hade generellt sätt unnat honom en Cup.

Men han kommer alltid vara historisk för Rangers ändå.

1 gillning

Synd att Vancover vaknade försent... Bra tryck sista 10 minuterna men lyckas inte få in pucken. Nu hoppas jag på Oilers Rangers i finalen.

1 gillning

Jag är tveksam till att Oilers klarar av Stars, men hoppas kan man ju. Jag tror iallafall att Rangers ganska enkelt klarar av Panthers, men vem vet. Som @Curiosity säger, så hoppas jag också på en final med Oilers-Rangers där Rangers står som segrare i slutändan.

1 gillning

Ja verkligen. Hela arenan kokade på rätt bra där. 2 mål på .. var det ca 3-4 minuter.. bra match på slutet.

mm lär blir riktigt spännade och bra matcher :star_struck:

Hårt för rangers, många stolpskott mm, kunde blivit 3-3 minst och förlängning...

Blir bra 2:7 match! :grimacing::sweat_smile:

Såg inte matchen, men förvånad över resultatet. Rangers har känts så urstarka men Panthers är ett lag byggt för slutspelshockey, det bevisade dom ju förra säsongen.

Oj oj oj Panthers såg riktigt bra ut mot Rangers! Tung första seger på bortaplan!

Kan rekommendera dokumentären om Henrik Lundqvist på Netflix.

1 gillning

Såg den häromveckan. Den var riktigt bra :slight_smile: Jäklar vilken bra målis han var ändå!

1 gillning

Verkligen! Och en sån där vinnarskalle jag älskar, ingen som lagkamraterna pratade med någon timme innan match.

Han är ju expert på TNT numer och han är bra tycker jag. Lyssnat en del på hans podcast också.

1 gillning

Svängig match i Florida inatt men glad att Rangers tog hem det på övertid med en lite turlig styrning från Wennberg.
Annars två riktigt fina mål av Lafrenière, speciellt dragningen på det andra. Hockeygodis😋

1 gillning

Såg inte matchen igår men precis så tajt som det ska vara. Tror det blir en lång matchserie. Och samma sak på västra sidan.

Inte jag heller, kollade recap imorse men som du säger, det kommer bli jämnt. bBåda lagen hade tur med studsar igår så det är tillfälligheter som kommer avgöra matcherna.

1 gillning

Jag är fortfarande sjukt imponerad av Mika Zibanejad dock, gör nästan inte ett enda misstag på en match. Kanske inte den som gör flest spektakulära mål, men jag tycker han har växt fram till en riktig ledare i laget och föregår med gott exempel. Han spelar lite som Thomas Holmström på sin tid, sjukt nyttig att ha i laget.

Nu får du lugna dig. Han spelar inte ens i närheten av Holmström. Mika är grym men mer av en playmaker och skapar ytor med både magiska händer och fysiskt spel, men att han står framför kassen och får crosschecks i ryggen konstant stämmer inte :wink: