Netflix släpper en trailer för "All Quiet on the Western Front"

Från sajten:


Netflix har idag släppt en trailer för sin kommande film All Quiet on the Western Front där vi får följa en tysk soldat under första världskriget.

För oss som gillar filmatiseringar och serier som handlar om första- och andra världskriget så kommer snart filmen All Quiet on the Western Front. I filmen får vi följa en ung tysk soldat som till en början är exalterad för att kriga för sitt land men det tar snabbt vändning när han får se det brutala kriget med sina egna ögon. Filmen är baserad på bästsäljaren All Quiet on the Western Front som är skriven av Erich Maria Remarque.

Tråkigt nog dyker inte filmen upp på Netflix förens den 28 oktober så vi får vänta lite över en månad innan vi kan se den. Den kommer även dyka upp på utvalda biografer men om det även gäller i Sverige framgår inte.

Denna verkar så överjävligt bra!

1 gillning

Pepp!

Remarque skrev på tyska. Boken heter Im Westen nichts Neues, eller på svenska På västfronten intet nytt.

2 gillningar

Är helt övertygad om att jag såg en film med det namnet i skolan för många, många år sedan.

Tack och lov så är det en film, och inte en till serie som de lägger ner efter en säsong. Netflix filmer är lite hit and miss, men en del är bra. Håller tummarna för den här.

En av böckerna man tvingades läsa i skolan.

Jag läste om den för tredje gången ganska nyligen.

2 gillningar

Inte läst den, är den så bra som alla säger?

Jag tycker det. Jag läste den i gymnasiet och blev ganska tagen. Sedan lästa jag den när jag var runt 30 och tyckte den var väldigt bra. Sedan läste jag den igen förra året tror jag det var, och då var det lite annat då jag hade läst den tidigare. Men tycker den platsar på topp 10 av vad man bör ha läst. Men jag är ingen litteraturvetare...

Jag är en sådan där karaktär som sällan läser boken utan väntar på filmen. Men är en WW1 och WW2 nörd och har sett tusentals timmar av dokumentärer och filmer så kanske borde ge den en chans.

Ser mycket lovande ut :+1:t2:

Jag vill minnas att vi såg en film, så det måste ha varit den från 1979. Hoppas att nya versionen är bra också :slight_smile:

1 gillning

Från sajten:


“All Quiet on the Western Front” är en kommande film där vi får följa en ung soldat under första världskriget som får uppleva det brutala kriget på första parkett.

Filmen som är baserad på boken “Im Westen nichts Neue” som är skriven av Erich Maria Remarque får vi följa med en ung tysk soldat som försöker överleva under första världskriget. Filmen kommer att gå upp på bio och på Netflix den 28 oktober och nu har de släppt en sista, lite mer köttig trailer så vi vet vad som väntar. Av trailern att döma så ser detta ut att bli en riktigt bra krigsrulle som vi verkligen ser fram emot att se.

Kan man få ett utlåtande om filmen? Sugen att ta Netflix bara för att se denna :grin:

Jag gillade den otroligt mycket. Visar den råare sidan av kriget utan massa kärlek och hollywoodtrams inblandat. Fantastiskt soundtrack, snyggt filmad och bra skådisar.

1 gillning