Netflix - rekommendationer

Nu beror det ju förstås lite vad man gillar men här kommer en lite blandad kompott på serier som inte redan nämnts (som jag tycker är sevärda vill säga):

Designated Survivor
Salvation
The Last Kingdom
Shooter
Scorpion
Lost in space
Ozark
The Crown
Bordertown
Stranger Things
Narcos
Timeless
Marco Polo
Mindhunter
Manhunt: Unabomber
Better call Saul
The Punisher

2 gillningar

Många bra där :sunglasses:

1 gillning

Många bra :+1:t2:!! O några som ja ska kolla in :+1:t2::+1:t2:

2 gillningar

Tackar, har sett en hel del av dom. Bra serier! Börjar på Scorpion nu :smiley:

3 gillningar

Ska vara själv några kvällar och behöver en skön lättsmält grabbserie med lite skön action. Inget skitnödigt som man knappt förstår, vill kunna surfa på Teknikveckan samtidigt och ändå hänga med :slight_smile:

Senaste inom denna lättsmälta kategori jag sett var S.W.A.T på Viaplay och passade perfekt.

1 gillning

Sett Lethal Weapon?

2 gillningar

Ja! Och precis denna typ av serie jag efterfrågar så spot on :slight_smile: Keep’em coming!

Den så jävla bra! Hoppas på ny säsong!!!

Inte så mycket komedi men fantastiskt bra:

2 gillningar

Även The Shield är ett måste, även den lite mer seriös men fruktansvärt bra rakt igenom.

2 gillningar

The Punisher kan vara en bra serie för det.

4 gillningar

Lånar denna tråden lite, för en snabb fråga om bildkvalitet.

Jag har både HBO och C More, kollar nästan uteslutande via Apple TV4K och en Samsung 65" 4K (nånting på 8-serien) och jag har ju alltid titta på GoT på HBO. Efter det senaste avsnittet som släpptes i måndags och som jag först kollade på HBO, så gjorde jag en rent okulär (visuell) lekmanna-test och satte på samma avsnitt på C More. Spolade fram lite, tittade en stund, spolade fram lite till och så, och jag tyckte att bilden, var bättre när jag såg avsnittet via C More.

Kan det vara så?

1 gillning

Det tror jag absolut! Serien är ju naturligtvis inspelad med väldigt hög kvalité men sedan väljer väl olika distributörer att komprimera olika mycket. HBO Nordic har ju fått väldigt mycket kritik över hur låg bitrate deras stream har.

2 gillningar

Tackar!

Ja, HBO lever väl på sina högkvalitativa serier och inte på sin kundnöjdhet? Rätt sunkig app, även om den blivit bättre, lyssnar aldrig på deras kunder som kommer med förslag.

Men då så, då kommer jag se de sista tre avsnitten på C More istället… men Killing Eve (se om ni inte sett) får jag fortsätta att titta på hos HBO.

1 gillning

Klart de kan va olika på olika tjänster…

1 gillning

Har hört detta från flera att C More har mycket bättre bild. HBO Nordic har bedrövlig bild och det märks speciellt när det är mörka scener. Och senaste avsnittet av GOT var ju en mycket mörk historia.
Det var ingen bra upplevelse att titta på det.
Tur att man inte betalar själv för HBO…:triumph::triumph:

2 gillningar

Killing Eve. :+1:t3: Även om säsong 2 inte hittills varit lika bra…

Nej, håller inte riktigt samma nivå, medhåll - men jag tycker Jodie Comer (Villanelle) är en skön karaktär :slight_smile:

1 gillning

Vet inte om ni har sett detta test vi gjorde för ett par månader sedan gällande kvalité på de olika streamingtjänsterna?

5 gillningar

Den hade jag missat. Tackar!

3 gillningar