Netflix planerar att visa livesändningar

Från sajten:
image

Stand up och tävlingar är något som Netflix tror kan göra sig bra i form av livesändning på tjänsten.

Livesändningar i Netflix skulle kunna erbjuda chansen att rösta i tävlingar och se på event. Netflix doppade tårna i detta förra året när de sände sin Netflix Is a Joke-festival live. Även Disney+ sände Oscarsgalan live tidigare i år och har tagit över amerikanska Dancing With the Stars som sänds live. Nu ryktas det alltså att Netflix funderar på att ta underhållningsformen till sin tjänst.

Vad tycker du om att streamingtjänsterna närmar sig linjär tv och att vi kanske på nytt måste hålla koll på tv-tablåerna för att inte missa något? Gör din röst hörd i kommentarerna.

Via: The Verge

De är flera som är inne på samma linje. Apple sägs satsa stort på live sport framöver. Baseboll först ut. Så det lär väl driva upp priserna på live event:

1 gillning

Herregud vad tråkigt. Jag kan känna sådan inre tillfredställelse att saker och ting inte är live. Att jag kan gå in och titta precis när jag vill.

1 gillning

Jo fast ser man en hockeymatch eller en VM final i fotboll så vill man se den live. Att se i efterhand ger inte så mycket…

Ja sport är undantaget helt klart. Men där är det ju Discovery som storsatsar i Europa. Det är den tjänsten som för övrigt håller på att gå ihop med HBO.

Man undrar hur mycket Netflix betalar för att finnas som en knapp på TV tillverkares fjärrkontroller? Går heller inte att avinstallera Netflix appen på min Tele2 box heller.

Gissar att det måste kosta en del för Netflix med såna avtal.

1 gillning

Smidigt sätt för dem tvinga tittarna stå ut med reklampauser!

TV4/Cmore kör med detta upplägg för Idol, Let's Dance m fl. Man kan lika gärna se i efterskott utan reklam, eller starta livesändningen lagom fördröjd och spola under reklamen, så är man förhoppningsvis lagom ikapp på slutet (kräver abonnemang).

Värsta ofoget på TV4 är Nyheter & Väder insprängt i filmer och fram för allt när det gäller den sk resultatshowen, så totalt tittarförnedrande.

Inte om du betalar för C More väl ?

Det är bara på sportsändningar man slipper mesta av reklamen i pauser.

Gäller livesändna spel&lek-program!

De har ju typ ingenting visa under pauserna, till skillnad från sport där de fortsätter kommentera.

Däremot med abonnemang kan man spola reklamen. Alternativt spela in för den ekonomiskt lagde;-)

Ex vis består ett Idol- el Let's Dance-avsnitt av ungefär 25-35 min reklam, så börja titta 30 min senare, uppemot en timme om man vill vara "ikapp" lagom till resultatshowen slutar.

Vad gäller Postkodmiljonären börjar den reklamfria C More-sändningen 10-15 min efter tablålagd sändningsstart. Även fast de anger 19:25 på C More.. Myche trixande blir det i reklammakarnas värld...

Senast tänkte jag se Oscarsgalan men då hade snåljåparna redan tagit bort programmet.

Annars mestadels min mor som tittar på TV4/C More, inget jag själv skulle lägga pengar (eg Bonuspoäng) på.