Netflix-nyheter

Jag undrade också. Presmeddelandet satte inte några " " runt Home heller.
Men det smög jag dit för att det så så konstigt ut med Buy additional homes.

1 gillning

Det är inte helt orimligt – men jag förväntar mig att kontodelning ingår i mitt snordyra 200-kronorsabonnemang - inte att det bara ger möjlighet att köpa fler hem så som det är i Argentina. Om det blir verkligt!

1 gillning

Från sajten:
image

Netflix kommer i början av nästa år lansera ett billigare abonnemang där användaren får titta på reklam mitt i sin favoritfilm eller serie men vill du ladda ned innehåll så kommer det inte gå.

Det finns stunder i livet då vi faktiskt inte har någon uppkoppling och då är det guld värt att ha lite material från Netflix nedladdat på surfplattan. Hade du planer på att hoppa på Netflix billigare abonnemang som innehåller reklam så kan det vara värt att tänka till innan om du reser mycket. Det är Bloomberg som har grävt fram att det nya, billigare abonnemanget inte har stöd för att ladda ned saker lokalt till sin telefon eller surfplatta.

Det nya abonnemanget kommer till en början lanseras i USA i början av 2023 och om det även kommer att släppas globalt återstår att se.

Via: Macrumors

Från sajten:
image

Netflix blev stressade av att Disney+ lanserar ett billigare abonnemang med reklam och försöker se till att det finns redo i november.

Enligt Variety lockar Netflix annonsörer med att deras reklam kan nå tittare lagom till november. Abonnemanget var tidigare planerat till att släppas nästa år men Netflix blev alltså stressade av Disney+ när de meddelade sitt kommande reklamabonnemang.

Enligt källor ska Netflix begära 65 dollar per tusen visningar från annonsörerna. Abonnemanget släpps i Nordamerika, Storbritannien, Frankrike och Tyskland. Inget har meddelats om Sverige men vi kan anta att det kommer att nå hit så småningom.

Via: DN

Från sajten:
image

Netflix har meddelat när och vart abonnemanget med reklam släpps tillsammans med månadskostnad.

Den 3 november släpps det nya abonnemanget i totalt tolv länder. Dessa är USA, Mexiko, Kanada, Australien, Brasilien, Japan, Korea, Storbritannien, Tyskland, Frankrike, Italien och Spanien.

Basic with Ads heter abonnemanget och i USA kommer det att kosta 6,99 dollar i månaden vilket är 3 dollar billigare än abonnemanget Basic. Dessa två abonnemang kommer att få stöd för upplösningen 720p istället för 480p som det varit tidigare för Basic.

Reklamfilmerna kommer att vara 15-30 sekunder långa och kommer att spelas före, efter och under filmen eller serien. Totalt kommer reklamfilmer att visas i fyra till fem minuter per timme. Vissa serier och filmer kommer även att saknas till det nya abonnemanget på grund av rättigheter. Netflix har inte släppt någon information om vilka serier eller filmer som detta gäller.

Via: Macrumors

Från sajten:
image

Netflix lanserar ett verktyg för att kunna ladda ner och flytta profiler mellan konton.

Med orden ”Folk rör på sig. Familjer växer. Relationer tar slut. Men under dessa livsförändringar bör din Netflix-upplevelse förbli densamma” presenterar Netflix produkmanager Timo Kosztin i en bloggpost Netflix senaste verktyg, Profile Transfer.

Om det är Netflix starka behov av att värna om sina kunder i livets alla skeende eller ännu ett slag i kampen om att slå ner på delade konton i tider när netflix-konton avslutas snabbare än Elon Musk hinner ändra sig om Twitter låter vi vara osagt.

Oavsett anledning låter verktyget oss ladda ner personliga rekommendationer, tidigare tittat, mina listor, sparade spel och andra inställningar.

För att överföra en profil gör du så här

  1. gå till alternativet “Överför profil”
  2. Håll muspekaren över din profilikon i rullgardinsmenyn på hemsidan
  3. Följ sedan bara instruktionerna.

Funktionen kommer rullas ut från och med i dag och du kommer meddelas via e-post när det är tillgängligt för just dig.

Källa: Netflix

Vad smidigt. Då kanske man kan få en färdig profil av någon med bra smak som redan justerat Netflix rekommendetioner. :thinking:

Spontant låter ju detta bra med tanke på deras (upplevda) ”problem” med kontodelning.
Ska de få folk att skaffa egna konton så är det ju bra om man kan flytta sin profil och slippa ”börja om”.

Hur ser det ut på deras billigaste abonnemang, man skulle ju kunna tänka sig att det bara skulle vara en profil på ett sådant konto?

Jag har inte testat deras billigaste variant så vet faktiskt inte. Men funderar på det då det tittas lite för lite på Netflix här hemma för att motivera abonnemanget.

Från sajten:
image

Även om det har gått knackigt för spelen från Netflix så verkar de satsa sina framtida kort på spelmarknaden.

Netflix öppnade nyligen en egen spelstudio och nu har vi även fått en inblick i deras framtida planer för spel. Det var under konferensen TechCrunch Disrupt som Mike Verdu, spelchefen på Netflix, avslöjade planerna om en molnbaserad spelstreamingtjänst. Enligt honom är inte tanken att konkurrera med spelkonsoler utan att expandera Netflix nuvarande utbud av underhållning.

Vi har tidigare hört rykten om att intresset är ganska svalt för mobilspelen som erbjuds gratis med ett Netflix-abonnemang. Det gör det något förvånande att Netflix ändå verkar satsa ganska mycket på spelmarknaden. De kanske helt enkelt inte jobbar som Google.

Via: FZ

Från sajten:


Young Royals som har fått flera utmärkelser är tillbaka med en andra säsong på Netflix.

Prins Wilhelm ska börja ett nytt år på internatskolan Hillerska. Även Simon är tillbaka och det väntas nya intriger för deras hemliga relation – både i skolan och från kungafamiljen. Säsong två av Young Royals har premiär den 1 november på Netflix med Edvin Rydling som spelar Wilhelm och Omar Rudberg som Simon.

"Hillirsar" :flushed:

Fick precis mail att det var aktiverat för mitt konto.

1 gillning

Någon annan som är peppad på att Love is blind kommer till Sverige? :joy:
Kommer vara så jävla torrt! Love it.

Ja, min fru! Hon har pratat orimligt glatt om det :joy: Jag gillar att hon gillar det :kissing_heart:

Haha så kul! Hon får börja hänga på bubblan så kan vi diskutera. :joy:

1 gillning

Från sajten:
image

Netflix lanserade nyligen deras prenumeration med reklam men det verkar inte gå som tänkt för streamingjätten.

Netflix klarar inte leva upp till det antal tittare som de lovat annonsörer till den nya prenumerationen. Så nu väljer Netflix att betala tillbaka pengarna till annonsörerna. Enligt källor ska Netflix endast nå upp till ungefär 80 procent av avtalet.

Men reklambyråerna hyllar Netflix som väljer att betala tillbaka. Vissa annonsörer har till och med valt att vänta med att få pengarna tillbaka i förhoppning att Netflix reklambaserade prenumeration tar fart nästa år.

Via: Digiday

Från sajten:
image

Det har rapporterats att Netflix kommer att börja bekämpa kontodelning mer aggressivt efter årets slut.

Netflix har länge accepterat kontodelning även om de aldrig har tillåtit det officiellt. Netflix har 222 miljoner betalande prenumeranter som delar till 100 miljoner icke betalande hushåll enligt deras siffror. När företagets intäkter nu har börjat dala så har de börjat fokusera allt mer på kontodelning.

Netflix kommer att börja sätta in åtgärder genom att läsa av IP-adresser, enhetsidentifiering och kontoaktivitet. De rapporteras dock gå långsamt fram och inte stänga ner ”obehöriga” användare direkt. Så för någon som delar kan det nog innebära mejl och notiser om åtgärder till en början.

Via: Macrumors

Kan ju bli lite tricky när folk delar IP-adresser. Ta mitt IP från Bahnhof, det kan vara flera hundra som sitter på det då det är ett delat IP bland flera användare.

1 gillning

Har olika IP-adresser hemma, på lantstället, på mobilen och på iPad.

Hur blir det förresten om man har Apples privat reläservice påslagen?