Netflix lanserar sina egna spel till iPhone

Från sajten:
image

Netflix lanserade för ett par veckor sedan sina första egna spel till Android och nu är det dags för spelen att hitta in i vår iPhone och iPad.

I en Tweet berättar Netflix att de imorgon den 10 november kommer att lansera sina första spel till iPhone och iPad. Netflix har löst det hela på ett smidigt sätt som gör både Apple och Netflix nöjda genom att publicera varje spel i App Store. Så i Netflix-appen kommer det finnas en ny spelsektion där vi kan klicka på spelet vi vill spela och vi flyttas då automatiskt till App Store och kan ladda ned spelet.

De första spelen som blir tillgängliga är Stranger Things: 1984, Stranger Things 3: The Game, Shooting Hooops, Card Blast och Teeter Up. Samtliga spel finns tillgängliga redan idag på App Store och verkar kräva ett aktivt Netflix-abonnemang och imorgon kommer den nya spelsektionen att dyka upp i Netflix-appen.

Källa: Twitter

Trevligt att macradion är igång, men varför är det exakt samma mac-artiklar både på teknikveckan och på Macradion?

Använd Macradion om du bara vill ha Apple och Teknikveckan.se om du vill ha blandat.

Känns som det fattas en för de som inte vill ha Apple alls. :wink:

Swedroid.se

Översta nyheten där:

hahaha underbart!

1 gillning

Jag har 4K abonnemang på Netflix men inte fan ser jag någon spelavdelning på min iPhone eller iPad :roll_eyes:

Jag hittade en nerladdningslänk på någon sida jag kunde ta ner dem på. Hittar den inte nu dock.

Spelen laddas ner separat eftersom reglerna i App Store inte tillåter annat. Lite underlig lösning.
Och har man då ett abb på Netflix så låses spelet upp på något sätt tror jag. Har inte testat själv.


Jaha där ser man, tack! Verkligen en udda lösning, trodde de skulle dyka upp inne i Netflix-appen.