Netflix höjer priset (Uppdaterat våren 2022)

@esse vill ju som vanligt vara först, även när det gäller prishöjningarna. :joy::joy:

Lättja och lathet.

Det är svenska Netflix med svenskt kreditkort men då jag signade upp mig med VPN innan Netflix kom till Sverige så dras det i dollars.

Och denna höjningen skrevs det ju redan om i januari.

Absolut, skriver ju det också :slight_smile: Men nu var det alltså dags att genomföra det också.

Skumläste bara. Kollar samtidigt på någon dålig serie på Netflix. :wink::joy:

1 gillning

Hehe, Patroner är alltid undantagna alla skyldigheter som läsare!

2 gillningar

Ja, som tur är så går det ju att dela netflix premium abonnemang med fler, i min familj är vi tre familjer som delar på notan. Att stå för fiolerna själv så hade jag avslutat netflix för länge sedan, 179kr per månad är för dyrt enligt mig. Då hade det blivit att abonnera ad hoc när en serie jag följer finns. Med denna lösning har vi det året runt. Moraliskt korrekt? Vet inte… Men jag stör mig fortfarande på att man ska göra skillnader på marknader. T.ex “the last kingdom” 3 säsonger på svenska netflix, 5 i USA och Storbritannien… När kommer de 2 säsongerna till Sverige? Kanske aldrig. Fy fan säger jag, självklart kör jag en VPN lösning för att råda bot på det också…

Netflix tror jag får än svårare framöver. Även de “gammaldags linjära” TV kanalerna börjar anpassa sig till streaming förutom direktsändning. Fick tillgång till både Tele2 Play och Viaplay till mitt vanliga TV abonnemang för en tid sedan. Lite dyrare visserligen men inte så mycket en 50 lapp ungefär.
Jag antar att Telia och de andra bolagen även internationellt gör nåt liknande? Så jag har med andra ord nästan hur mycket som helst att titta på nu dygnet runt i princip.

Så varför skulle man betala för ett separat Netflix abonnemang alls nu?